طرز تهیه کمپوت توت فرنگی خانگی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

 

یکی از خوشمزه هایی می باشد مخصوص عاشقان توت فرنگی که دوست دارند در همه فصل این میوه خوشمزه را میل کنند و برای همه فصل ها بتوانید برای کیک و شیرینی و انواع دسرها استفاده کنید. شاید این کمپوت به صورت آماده در مغازه ها وجود داشته باشد ولی به صورت خانگی هم سالم تر و هم اقتصادی تر می باشد مهم ترین تهیه یک کمپوت با کیفیت پلمب کردن درب آن می باشد که باید به خوبی انجام شود و ذره ای هوا داخل کمپوت نشود زیرا باعث خراب شدن آن می شود شما می توانید این کمپوت خوشمزه را تهیه و از خواص خوب توت فرنگی نیز بهرمند شوید خواصی همچون لاغری و کاهش وزن، سفیدی دندان، تب و سرماخوردگی، دیابت و کترل قند خون. امروز در پارسی دی طرز تهیه کمپوت توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

توت فرنگی۱ کیلوگرم
آب۴ پیمانه
شکر۱ پیمانه
لیموترش۱/۲ عدد
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی خانگی

مرحله اول: آماده سازی توت فرنگی

ابتدا برگ سبز توت فرنگی ها را جدا کنید و داخل لگن آب بریزید و آبکش کنید و چندین بار این مرحله را انجام داده تا کاملا تمیز شوند اگر قسمتی از توت فرنگی ها خراب شده است آن را جدا و یا با چاقو بگیرید سپس داخل آبکش قرار دهید در این مرحله شما می توانید توت فرنگی ها را به صورت درسته کمپوت کنید و یا از وسط به دو نیم کنید.

مرحله دوم: جوشاندن آب و شکر

آب و شکر را داخل یک قابلمه ریخته و هم بزنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم زده تا دانه های شکر ذوب شوند وقتی شروع به جوشیدن کرد لیموترش را که از وسط به دو نیم کردید آبگیری کنید و آب لیموترش و وانیل را داخل آب و شکر بریزید و بگذارید کنار تا خنک شود.

مرحله سوم: افزودن توت فرنگی

شیشه های تمیز شیشه ای را با توت فرنگی پر کنید و مخلوط خنک شده آب و شکر را داخل شیشه ها بریزید به طوری که کاملا آب روی مخلوط توت فرنگی را بگیرید سپس درب آن را به خوبی محکم کنید.

مرحله چهارم: تهیه کمپوت توت فرنگی

داخل یک قابلمه بزرگ آب بریزید تا به جوش بیاد سپس شیشه های توت فرنگی را به صورت وارونه داخل آب در حال جوش قرار دهید و برای ۱۰ بگذارید تا عمل کیپ شدن و هواگیری انجام شود سپس صبر کنید تا خنک شود با دستمال شیشه ای همان طور وارنه روی یک دستمال نخی قرار دهید و بگذارید تا کاملا خنک شود سپس در یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه کمپوت توت فرنگی ساده و خانگی

  1. بهتر است آب و شکر جوشانده شود.
  2. افزودن مقدار شکر به ذائقه شما و شیرینی و ترشی توت فرنگی ها بستگی دارد.
  3. افزودن آب لیمو مانع کپک زدن توت فرنگی می شود.
  4. می توانید به روش فوق تا یکسال داخل یخچال کمپوت توت فرنگی داشته باشید.
  5. این روش بهترین نوع کمپوت می باشد و طعم و مزه آن را حفظ می کند.
  6. به دلخواه می توایند از کمی توت سیاه نیز به همراه توت فرنگی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه