طرز تهیه دسر تخم شربتی قالبی شیک و مجلسی با طعم بی نظیر برای تابستان

 طرز تهیه دسر تخم شربتی

 

دسر ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند ولی دسر تخم شربتی را می توان یک دسر تابستانی و فوق اعاده خوشمزه دانست که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید این دسر خوشمزه را داخل قالب های مختلف تهیه کنید و از طعم و مزه بی نظیر این دسر لذت ببرید. دسر تخم شربتی با ژله موز و به صورت دو لایه تهیه می شود و می توانید از ژل های دیگر نیز استفاده کنید. بهتر است برای ژله ها از قالب های پلاستیکی استفاده کنید تا دسر راحت از خارج شود و قالب های سیلیکونی برای ژله ها زیاد مناسب نیستند. امروز در پارسی دی طرز  تهیه دسر تخم شربتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم شربتی۳ ق غذا خوری
آب جوش۱ و ۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین۳ ق غذا خوری سر پر
آب سرد۱/۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری
بستنی وانیلی۱ پیمانه
ژله موز۱ بسته
موز۱ عدد

طرز تهیه دسر تخم شربتی

مرحله اول: آماده سازی تخم شربتی

تخم شربتی را با ۱/۲ لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه کنار قرار دهید تا پفکی شود و پف کند و آب را به خودش جذب کنید، ژلاتین را با آب سرد گفته شده مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود و کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه باید شیر و شکر و تخم شربتی و بستنی وانیلی و ژلاتین بن ماری شده را هم بزنید تا بستنی ذوب شود و بعد کف قالب مورد نظر را با کمی روغن چرب کنید و مایه تهیه را داخل قالب بریزید و و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد در این  دسر از قالب میان تهی استفاده شده وسط آن خالی است که ژله موز را در آن جا بریزید ولی اگر قالب شما این طور نیست می توانید به صورت لایه ی دیگر روی لایه تخم شربتی بریزید.

مرحله سوم: افزودن ژله موز

در ادامه ژله موز را با ۱ پیمانه آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود و کمی از داغی بیفتد سپس نیمی از آن روی قسمت وسط دسر بریزید و مجدد برای ۱ ساعت دیگر زمان دهید تا ژله خودش را بگیرد می توانید زمانی که نیم بند شد موز خرد شده وسط آن قرار دهید و مجدد کمی ژله موز بریزید. برای خارج کردن از قالب نیز باید دسر را به سمت وسط با دست بکشید و روی دیس مرطوب برگردانید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر تخم شربتی

  1. به جای پودر ژله موز می توانید از هر ژله ی که دوست دارید استفاده کنید.
  2. می توانید برای تزیی از میوه های دلخواه استفاده کنید.
  3. بستنی وانیلی باید هم دمای محیط باشد و نرم شده باشد سپس با مواد مخلوط کنید.
  4. دیس دسر بهتر است مرطوب باشد تا بتوانید دسر را به راحتی جابجا کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه