طرز تهیه پای مرغ ساده و مقوی با رب بدون بو برای شکستگی و دیسک کمر

دستور پخت پای مرغ

طرز تهیه پای مرغ

 

پای مرغ یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و سالم می باشد که برای بدن بسیار مفید است و شما می توانید به سادگی آن را بپزید و بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید و برای تهیه سوپ و آش خود استفاده کنید و از خواص خوب پای مرغ نیز بهرمند شیود. مصرف پای مرغ به افزایش کلاژن طبیعی بدن کمک می کند و شاید برای شما جالب باشد که سرشار از هیالورنیک اسید می باشد و برای درمان سریع زخم ها و کاهش درد مفاصل مناسب است. پای مرغ حاوی آلبومین است که می توانید برای بهبود زخم و سوهتگی و زخم بستر موثر باشد و همچنین به دلیل داشتن کلاژن می تواند برای بهبود جای زخم و بخیه نیز گزینه خوبی باشد. اگر دچار آرتروز و دیسک کمر هستید حتما از پای مرغ استفاده کنید زیرا باعث تسکین درد مفاصل می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پای مرغ بدون بو و ساده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پای مرغ

  • پای مرغ ۱ بسته
  • برگ بو ۳ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • رب به دلخواه

طرز تهیه پای مرغ ساده و راحت بدون بوی زهم

مرحله اول: آماده سازی پای مرغ

ابتدا باید پای مرغ را خوب بشورید و ناخن ها را با قیچی کوتاه کنید و چندین بار بشورید و داخل یک قابلمه آب جوش بیاورید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا یک جوش بزند و سیاهی پای مرغ خارج شود و بعد پای مرغ را آبکش کنید، به دلخواه می توانید پوست روی پای مرغ را بگیرید که پیشنهاد می شود اگر می خواهید عصاره تهیه کنید این کار نکنید.

مرحله دوم: افزودن هویج و پیاز

پای مرغ را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و به قدری روی آن آب بریزید تا روی آن را بگیرید و بعد نمک و برگ بو و پیاز خرد شده و سیر درسته و به دلخواه کمی رب را اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و درب قابلمه را قرار دهید و با شعله ملایم بگذارید برای ۱۴ ساعت خوب پخته شود.

مرحله سوم: تهیه پای مرغ

این عصاره هرچقدر بیشتر بجوشد کلسیم و مواد معدنی بیشتری از پای مرغ خارج می شود و بعد می توانید پای مرغ را صاف کنید و آب آن را برای تهیه سوپ استفاده کنید و اگر می خواهید همان موقع میل کنید می توانید برگ بو را خارج کنید و گوشت را از پای مرغ جای کنید و استخوان را دور انداخته و به همراه آبلیموترش این عصاره معرکه را میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پای مرغ برای سرماخوردگی و شکستگی

  1. می توانید داخل جا یخی ریخته و در فریزر نگهداری کنید.
  2. افزودن رب دلخواه است و می توانید سیب زمینی خرد شده نیز استفاده کنید.
  3. برگ بو بوی زهم پای مرغ را می گیرد.
  4. می توانید به دلخواه کمی آبلیموترش نیز از ابتدا اضافه کنید تا بوی زهم نداشته باشد.
  5. زمان پخت پای مرغ زیاد است تا به خوبی پخته و عصاره فوق العاده آن خارج شود.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه