طرز تهیه دونات شکری ساده و خوشمزه بدون فر با خمیر مایه مرحله به مرحله

دستور پخت دونات شکری

طرز تهیه دونات شکری

 

دونات شکری یکی از دونات های خوشمزه و راحت می باشد که شما می توانید با خمیر مایه به راحتی تهیه کنید. دو نوع خمیر مایه در بازار وجود دارد که فوری و ساده می باشد. خمیر مایه فوری نیازی به عمل آوری ندارد و خیلی راحت با مواد خشک مخلوط می شود که شما می توانید به راحتی تهیه کنید. دونات شکری پف بسیار خوبی دارد و بدون فر و داخل تابه تهیه می شود. در تهیه این دونات از شیر استفاده می شود که می توانید از آب استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دونات شکری بدون فر تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه دونات شکری

  • آرد  ۳ پیمانه + ۳ ق غذا خوری
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • مخمر فوری ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • کره ۵۰ گرمی
  • شیر ۱ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه دونات شکری بدون فر با پف زیاد

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

تمام مواد خشک را که شامل آرد و شکر و مخمر فوری و نمک را باهم مخلوط کنید. شیر و تخم مرغ و وانیل را داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. سپس به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: استراحت مواد

در ادامه هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود و بعد کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید و خمیر را ورز دهید تا جایی که خمیر به دست نچسبد و اگر نیاز بود آرد بیشتری اضافه کنید و خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل یک کاسه قرار دهید و روی آن را بپوشانید و برای ۱ ساعت در جای گرم استراحت دهید.

مرحله سوم: قالب زدن خمیر

پف خمیر را با دست بگیرید و خمیر با به قطر نیم سانت پهن کنید و با کمک یک لیوان قالب بزنید و بعد وسط هر دایره را با ماسوره خالی کنید و روی خمیر را بپوشانید و برای ۱ ساعت مجدد استراحت دهید تا خمیر دوباره پف کند و حجم آن دو برابر شود.

مرحله چهارم: پخت دونات شکری

داخل یک شیرجوش روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود و بعد دونات ها را داخل روغن داغ قرار دهید و روی آن روغن بریزید و سرخ کنید تا پف کند و طلایی شود و خوب مغز پخت شود. سپس یک کاسه شکر و دارچین بردارید و دونات ها را داخل شکر بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دونات شکر با پف زیاد و خوشمزه بدون فر

  1. اگر خمیر مایه فوری ندارید می توانید با کمی آب و شکر عمل بیاورید و کف کند بعد استفاده کنید.
  2. اگر کره ندارید می توانید از مارگارین استفاده کنید.
  3. میزان آرد تقریبی است و اگر نیاز بود آرد بیشتری استفاده کنید و اگر سفت شد از کمی شیر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دونات شکری ساده و خوشمزه بدون فر با خمیر مایه مرحله به مرحله
3.3 (66.67%) 3 votes