چگونه بامیه را در فریزر نگهداری کنیم ؟ 3 روش ساده برای فریزر کردن و بلانچ کردن بامیه

روش نگهداری بامیه

روش نگهداری بامیه

 

چگونه بامیه را در فریزر نگهداری کنیم؟ در این پست می توانید روش نگهداری بامیه را به شما یاد دهیم که می توانید به سادگی بامیه را در فریزر قرار دهید و برای تهیه انواع خورش در خانه استفاده کنید. بامیه گیاهی است گلدار که اولین کشت ان به سال ۱۲ یا ۱۳ میلادی بر می گردد. بامیه گیاه بسیار پر فایده و مفیدی می باشد که می توانید این گیاه را برای تهیه ترشی و انواع پلو و خورش استفاده کنید. بامیه برای زنان بردارد و جنین گزینه خوبی می باشد و از سقط جنین و زایمان زودرس جلوگیری می کند و برای درمان و پیشگیری سرما خوردگی گزینه خوبی می باشد. شما می توانید بامیه را بلانچ کنید و فریزر کنید و یا می توانید کمی با گوجه تفت دهید و برای تهیه انواع خورش استفاده کنید. امروز در پارسی دی روش نگهداری بامیه را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

طریقه فریزر کردن بامیه با ماندگاری بالا بدون خراب شدن به ۲ روش:

روش اول: فریزر کردن بدون سرخ کردن

ابتدا باید بامیه ها را بشورید و سر و ته آن را خیلی کم بزنید و داخل یک لگن آب ریخته و با ۱ ق غذا خوری سرکه برای ۳ دقیقه بگذارید بماند و بعد آبکش کنید و روی دستمال نخی پهن کنید و بعد از خشک شدن داخل زیپ کیپ ریخته و بسته بندی کنید ودر یخیچال قرار دهید.

روش دوم: فریزر کردن بامیه بخار پز شده

در این روش باید بامیه ها را بشورید و برای ۳ دقیقه با ۱ ق غذا خوری سرکه بگذارید تا بماند و بعد آبکش کنید و در کمی روغن و زردچوبه به دلخواه تفت دهید و درب تابه را گذاشته تا کمی بخارپز شوند و بعد از تابه خارج و بعد از سرد شدن داخل زیپ کیپ ریخته و هوای اضافه پلاستیک را به کمک نی خارج کنید.

طریقه بلانچ کردن بامیه

چگونه بامیه را در فریزر نگهداری کنیم ؟

 

در این روش رنگ بامیه حذف می شود و می توانید برای مدت بیشتری نگهداری کنید و دقت کنید از بامیه ریز و سبز استفاده کنید. برای بلانچ کردن بامیه باید به روش ذیل عمل کنید:

بامیه ها را به مدت ۳ دقیقه داخل آب سرد قرار دهید و آبکشی کنید و کمی از کلاهک بامیه را بگیرید. داخل یک قابلمه آب بریزید و زمانی که به جوش آمد ۱ ق غذا خوری سرکه یا آبلیمو و ۱ ق غذا خوری نمک اضافه کنید، اگر سایز بامیه ها کوچک بودید ۱ دقیقه و اگر بزرگ بود ۳ دقیقه زمان دهید و بعد آبکش کنید و خیلی سریع داخل کاسه آب و یخ بریزید و بعد از چند دقیقه آبکش کنید و زمانی که آب اضافه خارج شد باید بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید.

نکات و اصول نگهداری بامیه در فریزر

  1. بامیه ای با پوست سبز و سایز کوچک بخرید که ترد می باشد.
  2. از بامیه های بیش از حد رسیده و لکه دار استفاده نکنید.
  3. بامیه را بو کنید، پوسته تازه بامیه باید دارای بوی خوب و طبیعی باشد.
  4. بهترین روش برای نگهداری بدون تغییر رنگ روش بلانچ کردن می باشد.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه