طرز تهیه شامی ماهی چرخ کرده لذیذ و ساده در ماهیتابه + فیلم

دستور پخت شامی ماهی

طرز تهیه شامی ماهی

 

شامی ماهی یکی از انواع شامی ها می باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ است. شما می توانید شامی ماهی را با ماهی هامور یا کلیکا و یا با تن ماهی تهیه کنید. شما می توانید شامی ماهی را برای شام و نهار به همراه نان تازه تهیه کنید. تهیه شامی ماهی برای کودکان و یا کسانی که طعم و مزه ماهی را دوست ندارند گزینه خوبی می باشد. ماهی سرشار از مواد غذایی می باشد که برای بدن بسیار مفید است، ماهی خطر ابتلا به سکته های مغزی را کاهش می دهد. اسید های چرب امگا۳ برای رشد بدن بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه شامی ماهی چرخ شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شامی ماهی چرخ شده<

  • ماهی ۴۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • آرد ۱ ق سوپ خوری
  • گشنیز و شنبلیله ساطوری شده ۲ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • زردچوبه، ادویه کاری، نمک، گرد لیمو عمانی، فلفل سیاه از هر کدام ۱ ق غذا خوری سر خالی

طرز تهیه شامی ماهی خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی ماه

ابتدا ماهی مورد نظر را که می توانید از ماهی مورد علاقه خود استفاده کنید را خرد کنید و بشورید و استخوان خار های بزرگ آن را جدا کنید. بهتر است از ماهی کم استخوان استفاده کنید. گشنیز و شنبلیله را پاک کرده و بشورید و خرد کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

باید ماهی و سیب زمینی و پیاز و سیر را میکس یا همان چرخ کنید. می توانید از چرخ گوشت یا غذاساز یا ۱۲۳ یا انواع خرد کن ها استفاده کنید و مواد را خوب پوره کنید تا یکدست شود. اگر هیچ کدام از دستگاه را ندارید می توانید مواد را رنده ریز بزنید و ماهی را با چاقو ریز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه مواد چرخ شده را داخل کاسه را بریزید و به آن ادویه های گفته شده را به همراه سبزی خرد شده و آرد و تخم مرغ اضافه کنید و دستکش انداخته و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا منسجم شود، نیازی به استراحت کردن مواد شامی ماهی نیست و می توانید آن را سرخ کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن شامی ماهی

در ادامه داخل تابه مورد نظر روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود. از مواد شامی ماهی با دست برداشته و در دست بردارید و خوب گرد کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا یک طرف آن طلایی شود و با کفگیر بگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و می توانید به دلخواه روی دستمال روغن گیر قرار دهید و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شامی ماهی خوشمزه و لذیذ

  1. مقدار گشنیز باید ۳ برابر شنبلیله می باشد.
  2. اگر از ماهی کلیکا استفاده می کنید ابتدا باید سر را جدا کنید و ماهی را چرخ کنید.
  3. می توانید به دلخواه از سبزی های معطر استفاده کنید.
  4. اگر مواد خیلی سفت بود باید تخم مرغ اضافه کنید و اگر خیلی شل بود از سیب زمینی یا پودر سوخاری استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شامی ماهی چرخ کرده لذیذ و ساده در ماهیتابه + فیلم
5 (100%) 1 votes