طرز تهیه شیرینی دو رنگ فانتزی خانگی ساده و خوش طعم با فر و بدون فر

طرز تهیه شیرینی دو رنگ

 

یکی از انواع شیرینی ها سنتی و خشک می باشد که فوق العاده ساده و خوشمزه و نرم است. این شیرینی مخصوص عید نوروز است ولی می توانید برای ایام مختلف و مهمانی ها و دورهمی نیز تهیه کنید. شیرینی ها سنتی بیشتر با کره یا روغن تهیه می شوند که بسته به نوع خمیری که قرار است آن را تهیه کنید متفاوت است. برای تهیه این شیرینی باید دو تا خمیر جداگانه تهیه کنید و خمیر را داخل یک قیف ریخته و با ماسوره ستاره شکل بدهید و داخل فر طبخ کنید. البته می توانید آن را بدون فر نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱۵۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
شکر۵۰ گرم
وانیل۱ ق چای خوری
خامه۸۰ گرم
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه خمیر شکلاتی

آرد۱۵۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
شکر۵۰ گرم
وانیل۱ ق چای خوری
پودر کاکائو۱۵ گرم
خامه۸۰ گرم
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی خشک دو رنگ با فر و بدون فر برای عید نوروز

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد شیرینی را اندازه کنید. مواد را در دمای محیط قرار دهید تا کره هم دما شوند. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز تابه دو طرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید و بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر سفید

ابتدا کره و شکر را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا کره از خامی خارج شود و کمی روشن و حجیم شود. در ادامه به آن خامه ای را که از قبل با قاشق خوب هم زدید را به همراه وانیل اضافه کنید و مواد را ۱ دقیقه هم بزنید. حالا از آرد خمیر سفید ۱ ق غذا خوری بردارید و بجای آن نشاسته ذرت بریزید و با مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شکلاتی

در ادامه همانند مرحله قبل کره و شکر را بزنید تا کرمی رنگ شود و بعد به آن وانیل و خامه اضافه کنید. یک ق غذا خوری از آرد بردارید و به آن پودر کاکائو بزنید و با خمیر مخلوط کنید تا یکدست و نرم شود. اصلا نباید خمیر را ورز دهید و فقط با لیسک خمیر را هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی دو رنگ بدون فر

حالا خمیر سفید را داخل یک قیف بریزید و خمیر شکلاتی را داخل یک قیف دیگر ریخته و نوک قیف را با قیچی کمی برش بزنید. حالا هر دو قیف را داخل یک قیف دیگر قرار دهید و ماسوره ستاره روی قیف از قبل بزنید. کف تابه دو طرفه کاغذ روغنی انداخته و خمیر را روی کاغذ شکل دهید. در تابه را دو طرفه بسته و روی شعله پخش کن قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

مرحله پنجم تهیه شیرینی دو رنگ با فر

در ادامه برای پخت بدون فر باید داخل سینی فر کاغذ روغنی انداخته و شیرینی ها را با فاصله از هم پایپ کنید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید تا پخته شود. سپس بعد از خنک شدن کامل از روی کاغذ روغنی جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی دو رنگ نوروزی فانتزی

  1. اگر دوست دارید ماندگاری شیرینی بیشتر شود از روغن صاف استفاده کنید.
  2. زیاد نگه داشتن شیرینی ها باعث خشک شدن آن می شود.
  3. می توانید شیرینی دو رنگ را در مایکروفر با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه طبخ کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه