طرز تهیه کرم شانتی خانگی ساده و خوشمزه برای روی کیک و شیرینی

طرز تهیه کرم شانتی

 

کرم ترکیه ای است که در قرن ۱۶ بسیار محبوب شد و در واقع یک نوع خامه زده شده می باشد ولی خیلی راحت تر و بهتر برای انواع دسرها نیز کاربرد دارد. که در فروشگاه های لوازم قنادی به صورت پودر وجود دارد که برای آماده سازی لازم است با شیر میکس شود.کرم شانتی در مقایسه با خامه فرم گرفته چربی کمتری دارد و درنتیجه رژیمی تر است. از این کرم می توان برای تهیه کیک و شیرینی تر و انواع دسر استفاده کرد. اما با اضافه کردن چیزهایی مثل کاکائو و شکلات می توانید واسه رویه کیک هم استفاده کنید. از اونجایی که ممکنه همیشه در دسترس نباشد می توانید با این روش ساده و البته سالم خودتان به راحتی در خانه این کرم رو درست کنید و برای انواع کیک و شیرینی استفاده کنید. امروز در پارسی دی کرم شانتی خانگی ساده و خوشمزه برای روی کیک و شیرینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سفیده تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آب۳ ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کرم شانتی خانگی برای روی کیک

مرحله اول: هم زدن سفیده

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید این کار را با دقت انجام دهید و نباید هیچگونه زرده ای داخل سفیده باشد وگرنه فرم نمی گیرد سپس قبل از شروع کار تیغه همزن را داخل فریزر قرار دهید تا سرد باشد سفیده ها را داخل کاسه ریخته و نمک را اضافه کنید و با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا سفید رنگ شود و داخل یخچال و یا همان دمای محیط قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن آب و شکر

شکر را داخل قابلمه ریخته و آب را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکر و آب مخلوط شوند و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و دانه های شکر ذوب شود سپس همان طور که داغ است روی سفیده ها بریزید و بعد خیلی سریع با سرعت تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: فرم گرفتن کرم شانتی

وقتی آب و شکر داغ را روی سفیده می ریزید و با سرعت هم می زنید باعث پخته شدن سفیده و فرم گرفتن آن می شوید پس خیالتان بابت خامی سفیده ها ناراحت نباشد. وقتی شروع به هم زدن کردید یک تایمر کنار خود قرار دهید و فقط به مدت ۱۰ دقیقه مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه کرم شانتی

مواد نباید بیشتر از ۱۰ دقیقه هم بخورد وگرنه خراب می شود سپس وانیل را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگر نیز هم بزنید حالا کرم شانتی آماده شده است می توانید داخل قیف ریخته و برای تزئین کیک ها خود استفاده کنید.

فوت و فن های دستور تهیه  کرم شانتی در خانه

  1. کرم شانتی را باید همان موقع که لازم دارید تهیه کنید زیرا قابلیت نگهداری ندارد.
  2. می توانید تا ۲ ساعت در یخچال نگه دارید.
  3. در انتهای کار باید رد همزن روی مواد باقی بماند و حالت پیک سافت برسد.
  4. از وانیل پودری استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کرم شانتی خانگی ساده و خوشمزه برای روی کیک و شیرینی
4.2 (84.44%) 9 votes