طرز تهیه شیرینی ساق عروس کرم دار به روش قنادی ها

طرز تهیه شیرینی ساق عروس کرمدار

 

شیرینی های سنتی ایرانی همیشه جزء بهترین ها در دنیا هستند و این بار قرار است شیرینی ساق عروس که یکی از خوشمزه ترین شیرینی های قنادی ها می باشد و با کرم مخصوص تهیه می شود را به شما یاد دهیم و برای مهمانی ها و دورهمی ها به همراه یک لیوان چای سرو کنید که فوق العاده خوشمزه می شود. خمیر این شیرینی کمی متفاوت تر از شیرینی ها دیگر است بهتر است برای رسیدن به نتیجه بهتر مواد را وزن کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی ساق عروس کرمدار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچینن ببینید: طرز تهیه شیرینی نارگیلی

 

مواد لازم

آرد۳۵۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
روغن جامد یا کره۱۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر قند۵ ق غذا خوری
زرده و زعفرانبرای رومال
مغزیجاتبه دلخواه

مواد لازم برای کرم

شیر۲ لیوان
شکر۱/۲ پیمانه
آرد۳ ق غذا خوری
کره۱ ق غذا خوری
وانیلمقداری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی نخودچی

 

طرز تهیه شیرینی ساق عروس کرمدار

مرحله اول: تهیه کرم

ابتدا باید کرم را تهیه کنید برای این کار شیر را داخل قابلمه ریخته و شکر و آرد را اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و زمانی که غلیظ شد کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود و در انتها وقتی به غلظت رسید وانیل را اضافه کنید و بعد از یک دقیقه از روی حرارت بردارید و داخل یک کاسه بریزید و روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله دوم: هم زدن کره

برای تهیه خمیر شیرینی باید کره هم دمای محیط را داخل کاسه ریخته و پودر قند را اضافه کنید و با همزن برقی مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود و در حین هم زدن دورگیری کنید تا کره و شکر به خوبی هم بخورد و کمی حجیم و رنگ آن روشن شود و بعد وانیل را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه زرده ها را اضافه کنید و هم بزنید و بعد نوبت اضافه کردن یک بسته خامه می باشد و در حد مخلوط شدن هم بزنید، سفیده تخم مرغ را با یک قاشق پودر قند به صورت جداگانه داخل یک کاسه بزنید تا کف کند و بعد به مواد شیرینی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید حالا باید آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرید در این مرحله خمیر کمی چسبناک است که کمی در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله چهارم: پخت شیرینی ساق عروس کرمدار

در ادامه باید سطح را آردپاشی کنید و خمیر را به صورت چهارگوش باز کنید و اطراف خمیر را با کاتر برش بزنید، حالا باید خمیر را به برش ۸*۵ برش بزنید و کرم تهیه شده را داخل قیف بریزید و وسط خمیر بریزید و خمیر را از دو طرف روی هم بیاورید و داخل سینی فر چرب شده قرار دهید و رومال بزنید و کمی پودر پسته یا گردو بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ فر گازی بگذارید تا پخته شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی گردویی

 

فوت و فن های دستور پخت شیرینی ساق عروس کرمدار

  1. برای پخت در فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ درجه تنظیم کنید.
  2. برش ها کاملا سلیقه ی می توانید در اندازه های دلخواه برش بزنید.
  3. از آرد قنادی استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی اسکار

از
1
دیدگاه