طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه و سالم و خوش رنگ مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک اسفناج

 

یکی از کیک های بسیار خوشمزه و خوش رنگ است که شما می توانید با خامه کشی و یا تهیه کرم چیز فراستینگ کیک اسفناج مجلسی داشته باشید. شاید در نگاه اول بدلیل وجود اسفناج در این کیک زیاد مورد استقبال نگیرید ولی با یک بار تهیه آن در منزل نظر شما کاملا تغییر می کند همچنین در بعضی افراد که اسفناج مصرف نمی کنند این کیک گزینه بسیار خوبی می باشد زیرا طعم اسفناج در آن زیاد مشخص نیست. اسفناج دارای خواص زیادی از جمله منبع غنی از آهن و پتاسیم و همچنین برای وزن کم کردن و ورم ریه مفید است. ما امروز در پارسی دی یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین کیک ها را یاد خواهیم داد با طرز تهیه کیک اسفناج همراه ما باشید.

مواد لازم 

برگ اسفناج بدون ساقه۲۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۳/۴ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
آرد سفید۲ پیمانه
آبلیمو ترش۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۲ ق غذا خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک اسفناج

مرحله اول : آماده سازی مواد کیک

ابتدا فر با دمای ۱۸۰ درجه بمت ۱۵ دقیقه گرم کنید. هم مواد کیک را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند. اسفناج را شسته و ساقه های آن را جدا کنید سپس با همراه آبلیمو و روغن مایع و با کمک غذاساز پوره کنید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم : آماده سازی مواد کیک اسفناج

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با تندترین دور همزن بمدت ۷ دقیقه خوب بزنید تا کرم رنگ و سبک شود سپس مخلوط پوره اسفناج را افزوده ۱ دقیقه دیگر خوب هم می زنیم سپس مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به کیک اسفناج اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم ( خیلی آرام هم بزنید تا پف کیک گرفته نشود )

مرحله سوم : پخت کیک اسفناج

کف قالبی به قطر ۲۳ سانت را چرب کرده و کاغذ روغنی بیندازید سپس مواد کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح کار بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود سپس کیک را بمدت ۴۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و با خلال دندان چک کنید اگر خلال دندان تمیز در آمد روی کیک را به دلخواه گریل کنید سپس پس از سرد شدن از قالب خارج کنید و به دلخواه خود تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک اسفناج

  1. برای پخت در سولاردم دکمه پیش گرمایش را بزنید سپس روی سه پایه کوتاه و با دکمه کانوکشن در دمای ۱۵۰ درجه بمدت ۴۰ دقیقه بگذارید تا کیک اسفناج پخته شود.
  2. تا وقتی ۱۵ دقیقه به پایان پخت مانده در فر را باز نکنید وگرنه پف کیک می خوابد.
  3. می توانید مواد کیک را در قالب مافین و یا کپسول ریخته و بصورت کاپ کیک تهیه کنید.
  4. می توانید مواد را دو برابر کنید و در دو قالب تهیه کنید و میان آن را خامه زده و تزئین کنید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه