طرز تهیه پلو چینی با سبزیجات و برنج قهوه ای خوشمزه و سالم

طرز تهیه پلو چینی

 

یکی از انواع پلو ها می باشد که کمی متفاوت تر با پلو های ایرانی تهیه می شود و برای کشور چین می باشد به این غذا فراید رایس نیز گفته می شود و یکی از غذاهای معروف و شناخته شده چینی می باشد که از برنج قهوه ای به همراه سبزیجات تهیه می شود اگر طرفدار غذاهای جدید و بین المللی هستید این غذا را حتما امتحان کنید و مطمئن باشید از طعم و مزه آن خوشتان خواهد آمد زیرا با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جور است. این پلو بسیار راحت و سریع تهیه می شود و اگر همه مواد را در دسترس داشته باشید در ۱۵ دقیقه قابل تهیه می باشد این پلو تفاوتش با پلو های ایرانی در این است که برنج به جای دم گذاشتن با مواد سرخ می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو چینی با سبزیجات و برنج قهوه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج قهوه ای۲ پیمانه
هویج۲ عدد
پیازچه۲۰۰ گرم
نخود فرنگی۱/۲  پیمانه
سس سویا۲ ق غذا خوری
پودر فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو چینی با سبزیجات و برنج قهوه ای

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا هویج ها را پوست بگیرید و به صورت معکبی ریز خرد کنید. پیازچه ها را بشورید و دسته کنید و ساطوری خرد کنید و بعد نخود فرنگی ها را بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی برنج

برنج قهوه ای را به همراه کمی اب خیس کنید سپس داخل قابلمه ریخته و به اندازه یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج آب ریخته و مقداری نمک و روغن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب داخل قابلمه تمام شود سپس درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید برنج به صورت کته دم بکشد.

مرحله سوم: تفت دادن سبزیجات

در ادامه نخود و هویج را با کمی روغن تفت دهید و درب تابه را برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا سبزیجات نرم شوند زیاد نباید له شوند در حدی که کمی از سختی دربیایند کافی می باشد و بعد پیازچه و پودر فلفل قرمز را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه پلو چینی با سبزیجات

در ادامه برنج دم کشیده شده را به مواد سبزیجات اضافه کنید و سس سویا را بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا سس سویا به همه جای برنج و سبزیجات برسد و بعد از چند دقیقه تفت دادن از روی حرارت بردارید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پلو چینی

  1. برای اینکه برنج قهوه ای خوشمزه تری داشته باشید باید آب بیشتری برای پخت نسبت به برنج سفید بریزید برای ۱ پیمانه برنج قهوه ای باید ۴ پیمانه آب بریزید.
  2. نیاز به ادویه بیشتری نیست و عطر پیازچه آن را مزه دار و داشتن سویا سس به دلیل نمکی که داخل آن است شما را از ریختن نمک بی نیاز می کند.
  3. سس سویا را از مارکت ها می توانید تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه