طرز تهیه کیک زرشک ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک زرشک

 

یکی از کیک های خوشمزه است که با زرشک تهیه شده و بسیار طعم و مزه خوبی دارد و نوعی کیک ابتکاری می توان آن را گفت شما در فصل پاییز همزمان با رسیدن زرشک تازه می توانید این کیک خوشمزه و خوش طعم را تهیه کنید. طعم و مزه این کیک بسیار متفاوت و ملس هست و گزینه مناسبی برای روزهای پاییزی همراه با چای در کنار خانواده می باشد. زرشک درختی همیشه سبز و پهن است که بیش از ۲۰۰ سال از برای مصارف دارویی استفاده می شود و چه خوب است ما یک کیک خوشمزه در کنار خواص خوب زرشک تهیه کنیم. امروز در پارسی دی کیک زرشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
زرشک تازه۱ پیمانه
ماست۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
نمک۱ پینج

طرز تهیه کیک زرشک

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید فر را روشن کنید تا گرم شود. تمام مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. زرشک تازه را پاک کنید و خوب بشورید و با ۱ ق آرد خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا تخم مرغ حجیم و کرمی رنگ شوند سپس روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه ماست را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید حالا همزن را کنار گذاشته و مخلوط آرد را طی چند مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا خوب یکدست شوند. قالب مورد نظر را آماده و چرب کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک زرشک

حالا ۳ ق غذا خوری از مایه کیک داخل قالب بریزید و مخلوط زرشک را به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید زیاد هم نزنید زیرا زیاد هم زدن باعث می شود رنگ کیک تغییر کند و زرشک ها باز شوند در حد مخلوط شدن کافی می باشد سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرا ردهید تا کیک پخته شود سپس از قالب خارج و اجازه دهید ۱۰ دقیقه در قالب بماند سپس از آن خارج کنید و به دلخواه تزئین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک زرشک

  1. زرشک خشک شده مناسب این کیک نیست و با زرشک تازه بهتر است.
  2. در فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. با توجه به دماهای مختلف فر بهتر است پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  4. اگر فر شما کانوکشن ندارد در انتها گریل را برای چند دقیقه روشن کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک زرشک ساده و خوشمزه مرحله به مرحله
5 (100%) 2 votes