طرز تهیه مربای کامکوات خانگی خوشمزه نصف شده بدون آهک

طرز تهیه مربای پرتقال کامکوات

 

مربای پرتقال کامکوات یکی از مرباهای خوشمزه و بسیار زیبا با ظاهر جذاب و دلبربا است که می توانید در فصل زمستان یا بهار تهیه کنید. کامکوات از خانواده مرکبات هستند میوه ای که شبیه به پرتقال است ولی اندازه آن مانند خرما کوچک و بیضی هستند طعم و مزه آن شبیه دیگر مرکبات می باشد با این تفاوت که آن را پوست گرفته و به صورت درسته نمی خورند. کامکوات انواع و نوع های مختلفی دارند که کمی در شکل و مزه آن فرق دارد اما خواص خوب کامکوات که کالری بسیار کمی دارد و منبع غنی از فیبر، آنتی اکسیدان است. این میوه با پوست مصرف می شود زیرا پوست آن دارای روغن های ضروری و مورد نیاز بدن است و مانند پرتقال از ویتامین C نیز بهرمند است. در هنگام خرید دقت کنید کامکوات باید پوستی سفت و صاف و رنگی نارنجی شفاف داشته باشد و نگهداری آن آسان است زیرا ماندگاری بالایی دارد. حالا که با این میوه خوشمزه و مقوی آشنا شدید بهتر است با آن یک مربای بسیار مجلسی و زیبا تهیه کنید. امروز در پارسی دی مربای کامکوات خانگی خوشمزه نصف شده بدون آهک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کامکوات۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آب۳ پیمانه
آب لیمو تازه۱ ق غذا خوری

طرز تهیه مربای کامکوات خانگی نصف شده بدون آهک

مرحله اول: آماده سازی کامکوات

شما می توانید کامکوات را درسته در این مربا استفاده کنید و یا به دلخواه از وسط به دو نیم کنید ولی قبل از هر کاری باید آنها را خوب بشورید و بعد به دلخواه خرد یا حلقه کنید ولی اگر قرار است به صورت درسته استفاده شود بهتر است با سوزن چند سوراخ روی آن ایجاد کنید برای سهولت در کار کامکوات را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را هر چند تا که هست خارج کنید وگرنه اگر داخل مربا بماند باعث تلخی می شود.

مرحله دوم: گرفتن تلخی کامکوات

برای گرفتن تلخی کامکوات داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد سپس کامکوات را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید سپس آبکش کنید این کار ۳ بار انجام دهید و خوب کامکوات را بجوشانید تا تلخی آن خارج شود در انتها کامکوات را داخل یک لگن آب سرد ریخته و برای ۱ ساعت بگذارید در همین حالت بماند.

مرحله سوم: جوشاندن شکر و آب

آب و شکر را با هم مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و بگذارید روی حرارت تا بجوشد و کم کم دانه های شکر حل شود و بعد کامکوات را آبکش کنید و به شربت اضافه کنید و بگذارید تا پخته و غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه مربا کامکوات

در اواسط کار آب لیموترش را اضافه کنید و بگذارید روی شعله متوسط به مدت ۱ ساعت تا غلیظ شود روی مربا اگر کف تشکیل می شود نیازی نیست بگیرد بعد از ۱ ساعت مربا غلیظ می شود این هم مربای کامکوات که یکی از بهترین مرباها در تمام دنیا می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مربای کامکوات خانگی

  1. وقتی شعله را خاموش می کنید و مربا در حال خنک شدن است کف روی آن از بین می رود.
  2. مربای کامکوات را داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه