طرز تهیه دسر کشکول ترکیه ای خوشمزه و مخصوص با نشاسته ذرت

طرز تهیه دسر کشکول

 

یک نوع دسر می باشد که اصالت آن برای کشور ترکیه است و مزه و طعمی مانند فرنی ایرانی دارد. این دسر خوشمزه داخل کاسه سرو می شود و بیشتر با پودر نارگیل، پودر پسته روی دسر را تزئین می کنند. اما نام کشکول از زمان عثمانی به معنی کاسه گدا گرفته شده است و کلمه کشکول یک نوع اصطلاح می باشد. این دسر بسیار ساده بوده و با اندک مواد قابل تهیه می باشد همیشه تهیه دسر برای خانم ها در مهمانی یکی از مشکلات بوده که شما می توانید این دسر خوشمزه و سالم را در کاسه های تک نفره ریخته و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر کشکول با نشاسته ذرت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر۱ لیتر
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد بادام۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
وانیل۱ ق مربا خوری

طرز تهیه دسر کشکول ترکی با نشاسته

مرحله اول: جوشاندن مواد

ابتدا شیر و آرد بادام و زرده و شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت خیلی کم قرار دهید و هم بزنید تا مواد فقط گرم شود ولی نباید بجوشد مدام هم بزنید ۱۰ دقیقه طول می کشد تا مزه شیر به خورد بادام برود و رنگ آن کرم رنگ شود.

مرحله دوم: افزودن وانیل و نشاسته

در ادامه برای خوش طعم شدن دسر وانیل پودری اضافه کنید و هم بزنید در ادامه نشاسته ذرت را با ۱/۴ پیمانه آب سرد مخلوط کنید و هم بزنید تا گلوله های نشاسته باز شود سپس به مخلوط فوق اضافه کنید و همان طور با حرارت کم بگذارید تا مواد پخته شود.

مرحله سوم: غلیظ شدن

وقتی مواد کم کم غلیظ شد و شروع به جوشیدن کردن ۲ دقیقه بعد از حرارت بردارید به همین راحتی دسر خوشمزه ما حاضر است غلظت مواد باید در حد ماست رقیق باشد و نباید خیلی سفت باشد.

مرحله چهارم: تهیه دسر ترکی

در ادامه ظرف های مورد نظر را آماده کنید و از مواد دسر داخل آن ها بریزید و برای چند ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم تا خودش را کمی گرفته و خنک شده سپس با بادام و پود پسته روی دسر را تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر کشکول ترکیه ای

  1. اگر کم شیرین دوست دارید می توانید مقدار شکر کمتر بریزید.
  2. وقتی مواد در حال غلیظ شدن است می توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی کمی پودر کاکائو بزنید تا دسر کشکول کاکائویی نیز داشته باشد.
  3. می توانید از وانیل مایع استفاده کنید.
  4. مهم ترین نکته در تهیه این دسر این است که با حرارت کم پخته شود و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد بادام گرفته شود.
  5. شما خود در خانه به راحتی می توانید آرد بادام تهیه کنید.
  6. می توانید به جای استفاده از وانیل از اسانس های دیگر مانند زست لیمو یا اسانس موز.. استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه