طرز تهیه کیک پیتزا خانگی خوشمزه با خمیر بدون فر در قابلمه

طرز تهیه کیک پیتزا

 

یکی از خوشمزه ترین غذاها می باشد که به تازگی بسیار ترند شده است و می تواند رقیب خوبی برای پیتزا باشد اما چرا کیک پیتزا گفته می شود این غذا از لایه های خمیر و مواد پیتزا تهیه شده و روی هم قرار می گیرد و مانند یک کیک داخل قالب تهیه می شود مطمئن باشید بچه ها و خانواده بشدت از این غذا استقبال می کنند. خمیر این رسپی بسیار راحت است و به دلیل نداشن تخم مرغ قابل نگهداری برای ۲۴ ساعت در یخچال و برای ۱ هفته در فریزر است و شما با خیال راحت می توانید این خمیر خوشمزه را تهیه کنید اما مواد میانی کاملا سلیقه ای می باشد شما می توانید از انواع ترکیبات مختلف پیتزا برای تهیه این کیک خوشمزه استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیک پیتزا با خمیر بدون فر در قابلمه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آب ولرم۱/۲ پیمانه
شیر ولرم۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
خمیر مایه۱ ق غذا خوری
شکر۲  ق غذا خوری سر خالی
نمک۱ ق مربا خوری
آردبه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی

پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
رب۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
سس کچاببه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و آویشن و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کیک پیتزا با خمیر در فر 

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

داخل یک کاسه شیر و آب ولرم را بریزید و به آن خمیر مایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید سپس برای ده دقیقه روی ظرف را بگذارید تا خمیر مایه عمل بیاد و کف کند دقت کنید دمای شیر و آب نباید خیلی زیاد باشد در حدی که گرمای آن را بتواند دست تحمل کند.

مرحله دوم: ورز دادن خمیر

در ادامه روغن مایع و نمک را اضافه کنید و هم بزنید سپس به تدریج شروع به اضافه کردن آرد کنید تا خمیر جمع شود ممکن است بسته به نوع آرد بیشتر یا کمتر آرد بخواهد ولی دقت کنید نباید خیلی آرد به خورد خمیر بدهید خمیر در حدی باشد که به دست نچسبد سپس خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید سپس داخل کاسه گذاشته و برای ۱ ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم بگیرید و پف کند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

تا زمانی که خمیر در حال استراحت می باشد مواد میانی را تهیه کنید بدین صورت که پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه داخل تابه تفت دهید سپس سیر پوست گرفته شده را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد در ادامه فلفل دلمه خرد شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید سپس قارچ های خرد شده را بریزید و حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود در انتها رب را افزوده و تفت داده تا بوی خامی رب رفع شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه کیک پیتزا

ابتدا دو تا نان داخل پیتزا را باید آماده کنیم برای تهیه نان به این روش عمل کنید یک سوم خمیر را باز کنید و با کاتر گرد دو سانت کوچیک تر از قالب اصلیتون بصورت گرد برش بزنید و برای ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ داخل فر قرار دهید تا نان ها پخته شود سپس مابقی خمیر را با کمک وردنه باز کنید و یک قالب خود را با روغن خوب چرب کنید سپس خمیر باز شده را داخل قالب قرار دهید به طوری که قالب را بگیرد سپس اضافی دور قالب را با چاقو جدا کنید.

مرحله پنجم: پخت کیک پیتزا خانگی

کف خمیر را کمی سس کچاب بزنید و پنیر پیتزا بریزید سپس کمی از مواد میانی بریزید و بعد یکی از آن نان ها پخته شده را قرار دهید و مجدد روی نان سس کچاب بزنید و مجدد مواد میانی را بریزید و مجدد این کار را تکرار کنید و در نهایت روی خمیر پنیر پیتزا ریخته و با کمی فلفل دلمه و زیتون تزئین کنید سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت در طبقه وسط فر در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود سپس ابتدا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و کیک را خارج کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک پیتزا 

  1. می توانید تمام مراحل بالا را در قابلمه نچسب به روی گاز انجام دهید.
  2. سعی نکنید آن دو تا نون را که جدا برای میان کیک آماده کردید حذف کنید زیرا مواد زیادی باید بریزید و ظاهر جذابی نخواهد داشت.
  3. از انواع سوسیس و کالباس و مرغ می توانید برای تهیه کیک پیتزا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک پیتزا خانگی خوشمزه با خمیر بدون فر در قابلمه
3.5 (70%) 8 votes