طرز تهیه پاپ کورن کاراملی خانگی ساده و خوشمزه با شیر و شکر

طرز تهیه پاپ کورن کاراملی

 

یکی از تنقلات بسیار خوشمزه می باشد که بین بچه ها و بزرگسال ها بسیار محبوب است و می توان گفت در سراسر دنیا تهیه می شود. پاپ کورن کاراملی یک طعم و مزه جدیدی از پاپ کورن هستند که طعی متفاوت دارند زیرا قرار است با شکر یک سس کاراملی خوشمزه تهیه کنید و روی پاپ کورن ها بریزید و مطمئن باشید بچه ها طعم و مزه آن را بسیار دوست خواهند داشت. پفیلا یا همان پاپ کورن یک خوراکی خوشمزه سالم است که از دانه ذرت تهیه می شود و برای کودکان بسیار خوراکی سالمی می باشد اما نه بچه ها بلکه برای بزرگتر ها نیز بسیار مفید است زیرا دارای فیبر می باشد و کسانی که در رژیم غذایی هستند می توانند برای لاغری از پاپ کورن استفاده کننده زیرا احساس سیری طولانی مدت به بدن می دهد و کالری کمی دارد. پاپ کورن گلوتن ندارد و برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند نیز مناسب است. امروز در پارسی دی پاپ کورن کاراملی خانگی با شیر و شکر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ذرت۱ پیمانه
روغن۱ ق غذا خوری
نمک۱ ق چای خوری
شکر۱/۲ پیمانه
کره۱ ق غذا خوری
شیر۳/۴ پیمانه

طرز تهیه پاپ کورن کاراملی با شیر و شکر

مرحله اول: آماده سازی پاپ کورن

ابتدا داخل قابلمه کمی روغن ریخته تا داغ شود سپس ذرت مخصوص پفیلا یا پاپ کورن را داخل قابلمه ریخته و نمک را به آن اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا پفیلا باز شود هر از چند گاهی قابمله را خوب تکان دهید تا پفیلا کاملا باز شود سپس آن را داخل کاسه بریزید.

مرحله دوم: تهیه کارامل

در ادامه شکر را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا دانه های شکر کم کم ذوب شوند و قهوه ای رنگ شود حتما هم بزنید تا یکدست شود وقتی تمام شکر ذوب و کاراملی شدند کره را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه کارامل

در ادامه وقتی کره ذوب شد شیر را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا کم کم مواد دوباره به غلظت برسد و غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه پاپ کورن کاراملی

حالا سس کاراملی مخصوص را همان طور که داغ است روی پاپ کورن ها بریزید و خوب مواد را زیر و رو کنید تا تمام پفیلا ها با مواد کاراملی مخلوط شوند این هم از پاپ کورن کاراملی خوشمزه ما نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه پاپ کورن کاراملی

  1. می توانید بجای شیر از خامه استفاده کنید.
  2. ذرت حتما خشک و تازه باشد تا کاملا پف کنند.
  3. می توانید در تهیه پاپ کورن بجای روغن از کره استفاده کنید تا طعم کره در پاپ کورن کاراملی محسوس باشد.
  4. طعم و مزه پاپ کورن کاراملی فوق العاده خوشمزه است پس حتما آن را یکبار تست کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پاپ کورن کاراملی خانگی ساده و خوشمزه با شیر و شکر
5 (100%) 3 votes