طرز تهیه پاپ کورن پنیری خانگی خوشمزه با طعمی فوق العاده در خانه

دستور پخت پاپ کورن پنیری

طرز تهیه پاپ کورن پنیری

 

پاپ کورن پنیری یا پفیلا پنیری یکی از تنقلات مورد علاقه خیلی از افراد به ویژه کودکان می باشد و خیلی ها علاقه دارند هنگام تماشای فیلم و سرگرمی این ذرت خوشمزه را با طعم های مختلف تهیه کنند و نوش جان کنند. پس چه بهتر که این پاپ کورن های خوشمزه را خودتان در خانه به صورت بهداشتی و سالم تهیه کنید و به کودکان دلبندتان تنقلات سالم و مقوی بدهید. پاپ کورن پنیری بسیار راحت و در زمان کوتاه آماده می شود و می توانید در زمان هایی که مهمان دارید به عنوان تنقلات خیلی راحت آن را درست کنید. پاپ کورن ها بسیار سالم هستند و برای دستگاه گوارش و کنترل میزان کلسترول خون مناسب می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان می باشند. امروز قصد داریم طرز تهیه پاپ کورن پنیری  خانگی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پاپ کورن پنیری خانگی

  • ذرت خشک ۱۰۰ گرم
  • پودر پنیر ۲ ق غذا خوری
  • نمک به میزان دلخواه
  • کره ۴۰ گرم
  • روغن ۱ پیمانه

طرز تهیه پاپ کورن پنیری به روی گاز و مایکروفر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا در قابلمه گود مناسب روغن و کره را بریزید و اجازه دهید با شعله ملایم کره ذوب شود. سپس بعد آن که روغن داغ شد، ابتدا زیر شعله را زیاد کنید و ذرت ها را به قابلمه داخل کره و روغن اضافه کنید و با کفگیر هم بزنید تا ذرت ها به روغن و کره مخلوط شود و همه ی ذرت ها کره ای شوند. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا ذرت ها گرم شوند.

مرحله دوم: پخت ذرت ها در قابلمه و مایکروفر

در ادامه درب قابلمه را بگذارید و کم کم ذرت ها بر اثر حرارت و بخار شروع به پختن می کنند و باز می شوند و تبدیل به پاپ کورن می شوند. اجازه دهید تا همه ذرت ها باز شوند. مراقب باشید ذرت ها به مدت زیاد داخل قابلمه روی حرارت نماند زیرا باعث سوختن آن ها می شوند. اما برای پخت داخل مایکروفر کافی است ذرت ها را داخل کاسه ریخته و روغن را اضافه کنید و روی آن یک بشقاب قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰ قرار دهید تا پفیلا ها پف کنند.

مرحله سوم: اضافه کردن پودر پنیر

حالا پاپ کورن آماده شدند. قابلمه را از روی حرارت بردارید. پودر پنیر را که از قبل آماده کردید را داخل قابلمه بریزید و پاپ کورن ها را هم بزنید تا تمام پاپ کورن ها طعم پنیری بگیرند و به پودر پنیر آغشته شوند.حالا پاپ کورن های ما آماده شدند و می توانید آن را داخل ظرف سرو ریخته و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی برای تهیه پاپ کورن پنیری خانگی

  1. می توانید در صورت تمایل مقداری نمک به پاپ کورن ها اضافه کنید.
  2. می توانید ادویه های دلخواه را به مخلوط روغن اضافه کنید و از طعم های جدید لذت ببرید.
  3. می توانید از پنیر پارمزان رنده شده به جای پودر پنیر داخل ذرت استفاده کنید و داخل فر قرار دهید.
  4. اگر از روغن زیاد استفاده کنید پاپ کورن ها خیلی چرب می شوند.

همچنین ببینید

از
13
دیدگاه