طرز تهیه خورش سیب زمینی ساده و مجلسی با گوشت و مرغ و هویج

طرز تهیه خورش سیب زمینی

 

یکی از انواع خورشت های سنتی ایرانی می باشد که بسیار خوشمزه است و می توانید با سبزیجات تهیه کنید تا برای افراد گیاه خوار مناسب باشد و یا می توانید از مرغ یا گوشت یا حتی اگر زمان زیادی ندارید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید. برای تهیه این خورش خوشمزه استفاده کنید این خورشت بسیار آسان تهیه می شود و به دلخواه می توانید از انواع چاشنی ها برای مزه دهی بیشتر به خورش استفاده کنید و به همراه چلو یا با نان سرو کنید و یک وعده غذایی سالم و مقوی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش سیب زمینی مجلسی با گوشت و مرغ و هویج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت خورشتی یا مرغ۶۰۰ گرم
سیب زمینی۳ عدد
هویج۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۳ عدد
آلو خورشتی۶ عدد
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش سیب زمینی مجلسی با گوشت و مرغ و هویج

مرحله اول: تفت دادن گوشت یا مرغ با پیاز

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه زردچوبه تفت دهید تا کمی طلایی و سبک شود سپس مرغ یا گوشت را خرد شده را به آن اضافه کنید و مقداری فلفل سیاه بزنید و تفت داده تا گوشت یا مرغ تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: پخت گوشت

چند لیوان آب روی گوشت بریزید و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید تا گوشت پخته شود می توانید برای سرعت بخشیدن به مراحل پخت از زودپز استفاده کنید.

مرحله سوم: آماده سازی سیب زمینی

وقتی گوشت در حال پخت است سیب زمینی را نگینی یا مکعبی خرد کنید و هویج را پوست بگیرید و حلقه ای برش بزنید. آلو خورشتی را داخل کمی آب خیس کنید سپس در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته گوجه فرنگی را پوره کنید (به کمک رنده یا غذاساز) و داخل تابه ریخته و تفت دهید تا آش کشیده شود سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رب خوش رنگ شود.

مرحله چهارم: پخت خورشت سیب زمینی با گوشت

در ادامه سیب زمینی و هویج خرد شده به رب و گوجه اضافه کنید و کمی تفت داده و به گوشت پخته شده اضافه کنید و بگذارید به مدت نیم ساعت تا ۵ دقیقه پخته و غلیظ شود سپس در ادامه آلوهای خیس شده را به همراه همان آبی که داخلش خیس خورده به همراه زعفران دم کرده داخل خورش بریزید و نمک خورشت را اندازه کنید و بعد از اینکه خورش سیب زمینی کاملا جا افتاد از روی حرارت بردارید و به همراه پلو مورد نظر سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش سیب زمینی 

  1. افزودن پوره گوجه دلخواه است.
  2. می توانید سبزیجات دیگر مانند فلفل دلمه اضافه کنید.
  3. اگر آلو در دسترس ندارید می توانید از لیموعمانی یا آب تازه لیموترش استفاده کنید.
  4. زعفران را در انتها به خورشت اضافه کنید تا عطر و بوی آن در خورش بماند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خورش سیب زمینی ساده و مجلسی با گوشت و مرغ و هویج
3.4 (68.33%) 12 votes