طرز تهیه کوکو گوشت کوبیده آبگوشت خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکو گوشت کوبیده

 

یکی از غذاهای بسیار پرکابرد و خوشمزه می باشد که از گوشت کوبیده آبگوشت تهیه می شود و بسیار راحت و آسان است. شاید برای شما پیش بیاد آبگوشت بگذارید و گوشت کوبیده آن اضافه بیاد شما می توانید با گوشت کوبیده اضافی آن برای فردای آن روز این کوکو خوشمزه را تهیه کنید و به همراه نان یا برنج میل کنید. کوکو گوشت کوبیده گزینه مناسبی برای روزهای که فرصت تهیه غذا ندارید و گزینه خوبی برای افطار و سحر می باشد. این کوکو در کنار سالاد و کمی سیب زمینی بسیار خوشمزه می شود. امروز در پارسی دی کوکو گوشت کوبیده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت کوبیده۲ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیازبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو گوشت کوبیده

مرحله اول: کوبیدن گوشت کوبیده

بهتر است مواد گوشت کوبیده را از یخچال خارج کنید و مجدد با گوشتکوب دستی یا برقی کمی هم بزنید تا اگر مواد درشتی در آن وجود دارد له و مواد گوشت کوبیده کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم: تهیه مایه کوکو

مایه کوکو را داخل کاسه ریخته و تخم مرغ ها را به همراه ادویه و نمک اضافه می کنیم بهتر است تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید به دلیل بافت های متفاوت گوشت کوبیده ممکن است مایه کوکو شل شود پس به ازای هر پیمانه گوشت کوبیده ۱ عدد تخم مرغ بزنید و مواد را هم بزنید تا یکدست و تخم مرغ ها به خورد مواد برود.

مرحله سوم: سرخ کردن کوکو گوشت کوبیده

داخل یک تابه با گنجایش مناسب کمی روغن ریخته تا داغ شود سپس از مواد کوکو با قاشق بردارید و داخل تابه به شکل گرد بریزید و اجازه دهید تا یک طرف آن کاملا سرخ شود سپس طرف دیگر را سرخ کنید می توانید به دلخواه مواد کوکو را یک جا داخل تابه پخش کنید و بعد از سرخ شدن آن طرف دیگر را برگردانید و سرخ کنید در نهایت کوکو گوشت کوبیده را روی دستمال روغن گیر قرار دهید و سپس به همراه سالاد و نان سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو گوشت کوبیده آبگوشت

  1. اگر در مواد گوشت کوبیده شما سیب زمینی داشت که نیاز به افزودن سیب زمینی نیست اگر نبود می توانید به صورت خام یا آبپز استفاده کنید تا کوکو انسجام کافی را داشته باشد.
  2. تخم مرغ ها دانه دانه اضافه شود تا مایه کوکو خیلی رقیق نشود اگر این اتفاق افتاد باید کمی آرد سوخاری اضافه کنید.
  3. به دلخواه از کمی سیر رنده نیز می توانید استفاده کنید.
  4. در صورت لزوم می توانید تخم مرغ بیشتری استفاده کنید.
  5. به دلخواه کمی سبزی خشک معطر استفاده کنید.
  6. می توانید این کوکو را با قالب سرخ کنید.
  7. در حین پخت حرارت ملایم باشد تا کاملا پخته و طلایی شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکو گوشت کوبیده آبگوشت خوشمزه مرحله به مرحله
3.4 (68%) 15 votes