طرز تهیه کوکو باقالی و شوید خوشمزه و مقوی برای ماه رمضان

طرز تهیه کوکو باقالی

 

از دسته انواع کوکو می باشد که شاید کمتر اسمش به گوش شما شنیده شده باشد ولی بی نهایت خوشمزه و مقوی است. این کوکو تقریبا مشابه کوکو سبزی می باشد و ظاهری شبیه به آن را دارد. شما می توانید کوکوی باقالی را برای وعده های مختلف غذایی به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان به همراه برنج یا نان تهیه کنید اما ترکیب این کوکو خوشمزه با ماست بسیار دلسچب است. اما چرا می گویم این کوکو مقوی می باشد زیرا همانند اسمش دارای باقالی می باشد از خواص خوب باقالی می توان به سرشار از فیبر، کمک به دستگاه گوارش بدن اشاره کرد همچنین کلسیم و پتاسیم موجود در باقالی از پوکی استخوان جلوگیری می کند و داشتن فسفر که برای رشد و هوش کودکان بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو باقالی و شوید را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

باقالی پاک شده۱ پیمانه
شوید۳ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
سیر۴ حبه
آرد۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۳ عدد
نمک، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو باقالی و شوید

مرحله اول: آماده سازی باقالی

ابتدا باقالی را پاک کنید و بشورید سپس به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا باقالی ها پخته و نرم شوند سپس وقتی نرم شدند آن را داخل میکسر یا غذاساز یا با کمک گوشتکوب دستی داخل کاسه ریخته خوب له یا میکس کنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی و پیاز

پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و یا داخل غذاساز ریخته و پوره کنید سیب زمینی را نیز پوست گرفته و رنده ریز بزنید و به همراه پیاز داخل غذاساز ریخته و میکس کنید سیر را نیز پوست گرفته و پوره کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

همه مواد پوره شده و ریز شده را به همراه باقالی کوبیده شده و تخم مرغ و شوید و ادویه ها و آرد داخل یک کاسه ریخته و با قاشق هم بزنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکوی باقالی سبز

داخل تابه با گنجایش مناسب مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل تابه خوب پخش کنید و صبر کنید تا یک طرف آن پخته و سرخ شود سپس طرف دیگر را نیز سرخ کنید به همین راحتی کوکو باقالی سبز خوشمزه آماده شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو باقالی

  1. اگر بخواهید برای تهیه این کوکو از باقالی خشک استفاده کنید باید حداقل  ۴ ساعت در آب گرم قرار دهید.
  2. افزودن سیب زمینی اختیاری می باشد ولی باعث انسجام کوکو می شود.
  3. می توانید مایه کوکو را داخل رینگ ریخته و در ابعاد کوچک تر کوکو را سرخ کنید.
  4. به دلخواه می توانید کوکوی باقالی را داخل فر در دمای ۱۷۵ درجه تهیه کنید.
  5. اگر طعم و مزه ترش دوست دارید کمی گرد لیمو به مواد کوکو اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه