طرز تهیه لواشک گیلاس ترش و شیرین خانگی به 3 روش

طرز تهیه لواشک گیلاس

 

لواشک ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید این لواشک ها را در طعم ها و مزه های مختلف با میوه های مخلوط تهیه کنید و مقابل آفتاب قرار دهید و یا می توانید در فر یا خشک کن ها نیز این لواشک ها را خشک کنید و از طعم بی نظیر یک لواشک ساده خانگی لذت ببرید. لواشک گیلاس طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید به صورت شیرین یا ترش آن را تهیه کنید و اگر دوست دارید کمی ترش باشد می توانید از مخلوط آلبالو استفاده کنید و یا می توانید با نمک و شکر مقدار ترشی و شیرینی آن را تغییر دهید و یک لواشک خانگی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک گیلاس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گیلاس۱ کیلوگرم
نمک و شکربه مقدار دلخواه

طرز تهیه لواشک گیلاس

مرحله اول: آماده سازی گیلاس

ابتدا باید گیلاس ها را بشورید و دم آن را بگیرید و با کمک چاقو یا هسته گیر هسته را جدا کنید و یا می توانید در انتها بعد از پخت خارج کنید و بعد داخل قابلمه ریخته و با شعله ملایم برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا کاملا پخته و له شود.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه اگر گیلاس ها را هسته گیری کردید داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید و اگر هسته گیری نکردید یک سبد را روی لگن قرار دهید و با پشت قاشق خوب له کنید تا عصاره و آب گیلاس خارج شود و فقط هسته باقی بماند و بعد به دلخواه شوری و شیرینی آن را با نمک و شکر اندازه کنید.

مرحله سوم: خشک کردن لواشک به ۳ روش

در ادامه داخل یک سینی نایلون انداخته و مواد لواشک را داخل آن بریزید و مقابل آفتاب قرار دهید بسته به ضخامت مواد چند روز طول می کشد تا خشک شود و اگر عجله دارید می توانید داخل سینی فر با کمترین دمای فر خود مواد را داخل سینی بریزید و برای ۳۰ دقیقه وقت دهید تا آب اضافه کشیده شود و یا می توانید داخل سولاردم نیز این لواشک را با دمای  کانوکشن ۱۱۰ درجه قرار دهید تا خشک شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لواشک گیلاس

  1. می توانید بعداز خشک شدن رول کنید و یا شبیه به گل رز در بیاورید و در یخچال نگهداری کنید.
  2. می توانید از میوه های ترش مزه برای تعادل در مزه ها استفاده کنید.
  3. اگر میوه هاتون خیلی ترش بود می توانید کم کم نمک اضافه کنید و تست کنید تا خوشتون بیاد از طعمش و برای میوه های ملس هم مقدار کمی نمک بزنید.
  4. ترکیب آلبالو و گیلاس به این اندازه که دو سوم آلبالو و یک سوم گیلاس بریزید طعم این ترکیب عالی می شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه