طرز تهیه حلوا کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوا کدو حلوایی

 

یکی از انواع حلواها می باشد ولی این بار با طعم و مزه کدو حلوایی که بسیار خوش رنگ و خوش طعم است مخصوصا برای افرادی که طعم و مزه کدو حلوایی را دوست دارند. برای تهیه این حلوا باید یک کدو حلوایی رسیده را انتخاب کنید بخارپز کنید و پوره کنید. حلوا کدو حلوایی را می توانید برای مراسمات مذهبی یا ماه مبارک رمضان نیز تهیه کنید و از خواص خوب کدو حلوایی بهرمند شوید. خاصیت آنتی اکسیدان از مهم ترین خواص کدو حلوایی می باشد که از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند همچنین با خوردن کدو حلوایی خطرات قلبی را کاهش دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا کدو حلوایی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پوره کدوحلوایی۲ پیمانه
آب۱/۲ پیمانه
گلاب۱/۲ پیمانه
زعفران دم کرده و غلیظ۱ ق غذاخوری
پودر دارچین۱ ق چای خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
آرد قنادی۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
پودر هل۱ ق چای خوری

طرز تهیه حلوا کدو حلوایی

مرحله اول: آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا کدو حلوایی را پوست بگیرید و به قطعات کوچک تر تقسیم کنید سپس بخار پز کنید (نباید داخل آب بریزید و با آب بپزید) اگر دستگاه بخارپز دارید می توانید استفاده کنید در غیر این صورت داخل قابلمه آب ریخته و یک سبد با توجه به اندازه قابلمه داخل قابلمه بگذارید به طوری که سبد داخل آب نباشد سپس کدو ها را داخل سبد ریخته و دمکنی بگذارید و اجازه دهید تا کدو ها نرم شود سپس با گوشت کوبی برقی یا غذاساز آنها را پوره کنید.

مرحله دوم: تفت دادن

شکر را به پوره کدو حلوایی اضافه کرده و داخل تابه بریزید و آب را نیز اضافه کنید و حرارت را روشن کنید و اجازه دهید تا شکر حل شود نیاز به خیلی جوشاندن نمی باشد فقط در حدی که ذرات شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید و هل و دارچین و زعفران و گلاب به پوره اضافه کنید.

مرحله سوم: تفت دادن آرد

آرد را الک کنید و داخل تابه ریخته و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود سپس روغن را افزوده و آرد را با روغن خوب سرخ کنید نیاری نیست خیلی آرد سرخ شود در حدی که بوی آن گرفته شود کافی می باشد.

مرحله چهارم: تهیه حلوا کدو حلوایی

در ادامه وقتی آرد تفت خورد پوره یا همان شربت را که در مراحل قبل تهیه کردیم به آرد و روغن اضافه می کنیم و حرارت را کم کرده و شروع به هم زدن می کنیم تا حلوا خودش را بگیرید و به اصطلاح مانند گهواره تکان می دهیم تا حلوا یک تیکه و براق شود سپس داخل سینی ریخته و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا کدو حلوایی

  1. به دلخواه می توانید کمی پودر زنجبیل نیز اضافه کنید.
  2. می توانید از مخلوط کره و روغن مایع استفاده کنید تا حلوای نرمتری داشته باشید.
  3. اگر کدو های شما زیاد شیرین نبود به دلخواه می توانید مقدار شکر را تغییر دهید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه