طرز تهیه بستنی لیمویی ساده و خوشمزه بدون ثعلب با خامه

طرز تهیه بستنی لیمویی

 

یکی از طعم های خوشمزه بستنی می باشد مخصوصا برای افرادی که طعم و مزه لیمو را دوست دارند. این بستنی خوشمزه را می توانید هم با ثعلب و هم بدون ثعلب تهیه کنید. بستنی یکی از خوشمزه ترین تنقلات در سراسر دنیا می باشد که همه سنین به خصوص بچه ها این بستنی را دوست دارند و چه بهتر که به صورت سالم و در منزل این بستنی خانگی را تهیه کنید شما می توانید برای رنگ و لعاب بیشتر کمی از رنگ خوراکی زرد رنگ برای تهیه این بستنی استفاده کنید. موادی که برای تهیه بستنی لیمویی استفاده می شود مورد دسترس است شما می توانید مقدار مواد اولیه را چند برابر کنید تا برای مهمانی و دورهمی نیز به مقدار بیشتر این بستنی خوشمزه را در روزهای گرم تابستان تهیه کنید. امروز در پارسی دی بستنی لیمویی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شیر۱ پیمانه
خامه قنادی فرم گرفته۱ پیمانه
آبلیمو۱/۳ پیمانه
گلوکز۱/۲ پیمانه
رنگ خوراکی مجاز در رنگ سبز و زردبه مقدار دلخواه

طرز تهیه بستنی لیمویی با خامه

مرحله اول: فرم دادن خامه قنادی

خامه قنادی را ۱۵ قیقه قبل شروع کار از فریزر خارج کنید تا یخ آن کمی ذوب شود سپس داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه هم بزنید تا فرم بگیرد و رد همزن روی خامه بماند.

مرحله دوم: هم زدن شیر

شیر و گلوکز را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی خوب هم بزنید تا گلوکز کاملا در شیر حل شود (اگر مشاهده کردید گلوکز سخت حل می شود می توانید برای ۳۰ ثانیه داخل ماکروفر یا روی حرارت بخار آب قرار دهید تا کمی گلوکز حل شود).

مرحله سوم: افزودن آب لیمو

آب لیموترش را از قبل بگیرید سپس به همراه خامه قنادی فرم گرفته به مخلوط فوق اضافه کنید و با همزن برقی یا دستی به خوبی هم بزنید تا یکدست شود و در انتها اگر تمایل داشتید رنگ خوراکی را نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه بستنی لیمویی

مواد مخلوط شده را در یک ظرف درب دار ریخته و داخل فریزر قرار دهید و برای ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید و برای ۳ بار هر ۱ ساعت یکبار مخلوط از فریزر دربیاورید و با قاشق هم بزنید و مجدد داخل فریزر قرار دهید بعد از گذشت ۵ ساعت بستنی لیمویی ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی لیمویی

  1. اگر عجله ندارید بهتر است یک شب تا صبح بستنی در فریزر بماند.
  2. گلوگز باعث کشدار شدن بستنی می شود و می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.
  3. به دلخواه می توانید انواع مغزها را نیز به بستنی اضافه کنید.
  4. به دلخواه می توانید قسمت پوست سبز رنگ لیمو را رنده کنید و داخل بستنی بریزید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه