طرز تهیه شیرینی زنجبیلی ساده و خوشمزه و مجلسی بدون فر

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی خوشمزه

 

یکی از شیرینی های پر طرفدار نوروزی می باشد که طعم و مزه زنجبیل آن بسیار محسوس و خوشمزه می باشد این شیرینی بسیار خوش عطر و بو می باشد و در زمان پخت عطر این شیرینی تمام فضای خانه را در بر می گیرد اگر طعم و مزه زنجبیل را دوست دارید می توانید این شیرینی خوشمزه را امتحان کنید و برای ایام نوروز در لیست شیرینی ها خود قرار دهید و این شیرینی را مانند دیگر شیرینی های نوروزی می توانید بدون فر نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی شیرینی زنجبیلی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

روغن جامد۱۲۵ گرم ( حدود ۱/۲ پیمانه )
پودر قند۸۰ گرم ( ۱/۲ پیمانه )
آرد سفید۲۲۵ گرم ( ۱.۵ پیمانه )
تخم مرغ۱ عدد
زنجبیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد شیرینی را نیم ساعت قبل از شروع کار در دمای محیط گذاشته تا هم دمای محیط شود سپس روغن را به صورت صاف در بیاورید و یا می توانید از نصف روغن قنادی و نصف روغن صاف استفاده کنید برای تهیه روغن صاف باید ابتدا روغن را ذوب کنید داخل شیشه ریخته تا در دمای محیط خنک شود سپس در یخچال نگهداری کنید.

مرحله دوم: هم زدن روغن

روغن را داخل کاسه ریخته و پودر قند را اضافه کنید و با همزن برقی با سرعت تند به مدت ۴ الی ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود سپس تخم مرغ را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی زنجبیلی

در ادامه زنجبیل را افزوده و هم بزنید سپس آرد را که از قبل الک کردید به تدریج به مواد اضافه کنید تا خمیر شیرینی بدست بیاد نباید آرد را یکباره اضافه کنید زیرا ممکن است باتوجه به نوع جنس های آرد های مختلف کمی کمتر یا یبشتر آرد بخواهد.

مرحله چهارم: استراحت خمیر

کمی با نوک انگشت خمیر را جمع کنید تا یکدست و بدون ترک باشد در ادامه خمیر را داخل نایلون گذاشته و بمدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت دهید تا کمی منسجم شود.

مرحله چهارم: قالب زدن

خمیر را بین دو نایلون باز کنید و به شکل دلخواه کاتر بزنید و یا می توانید به اندازه کوچکی از خمیر بردارید و در دست گرد کنید و داخل سینی فر چیده و روی آن به دلخواه پودر پسته یا گل محمدی بریزید.

مرحله پنجم: پخت شیرینی زنجبیلی با فر و بدون فر

فر را از قبل با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا گرم شود سپس سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا پخته شود سپس بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید. برای پخت شیرینی بدون فر می توانید کف یک تابه دو طرفه دو لایه کاغذ روغنی انداخته و واشر دو تابه را خارج کنید سپس روی شعله پخش کن قرار دهید تا شیرینی پخت شوند بعد از خنک شدن از روی کاغذ روغنی جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی زنجبیلی 

  1. تعداد شیرینی ها بستگی به اندازه های که درست می کنید دارد باید حدود ۵۰ عدد شیرینی داشته باشید.
  2. از سینی فر استفاده نکنید زیرا شیرینی را تیره می کند.
  3. مدت ماندگاری این شیرینی تا ۲ ماه در ظرف دربسته می باشد.
  4. در فر برقی یا توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی ساده و خوشمزه و مجلسی بدون فر
4 (80%) 15 votes

  • پریناز ۳ سال پیش

    سلام
    ممنون از دستور خوب و کاربردیتان.
    میخواستم بدونم که میشود بجای پودر قند از بودر شکر استفاده کرد؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      سلام. بله فقط شکر را با آسیاب پودر کنید تا دانه های شکر احساس نشود.

      پاسخ