طرز تهیه مربا بادمجان ریز مجلسی و خوشمزه بدون پوست + عکس مراحل

 مربا بادمجان

 

مربا ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با میوه ها و صیفی جات تهیه می شوند ولی این بار قرار است با بادمجان یک مربای خوشمزه به همراه تمام نکات به شما یاد دهیم. در فصل بهار و تابستان که بیشتر صیفی جات تازه هستند بادمجان های ریزی که شیرین هستند بهترین گزینه برای تهیه این مربا هستند بهتر است از بادمجان های بدون دونه استفاده کنید تا مربای شما ظاهر شکیل تری داشته باشد. شما می توانید بادمجان ها را به صورت درسته یا خرد شده و حلقه شده مربا کنید. تمامی مراحل با عکس توضیح داده شده است تا بتوانید یک مربای درجه یک خانگی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربا بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
دونه هل۱/۲ ق مربا خوری
جوهر لیمو۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه مربای بادمجان

مرحله اول: آماده سازی

اول از همه بادمجون ها را پوست بکنید و دقت کنید سر کلاهک آن را از ته نزنید یه کمی از سر کلاهک را گرد و کوچولو نگه دارید که در فرایند پختن له نشوند و در انتها برای تزیین روی بادمجان ها قرار دهید و بعد یک کارد تیز یکی دو تا شکاف خیلی کوچک داخل بادمجان ایجاد کنید تا موقع پخت شیره کامل داخل آن برود و موقع گرفتن تلخی کاملا تلخی آن خارج شود.

مرحله دوم: جوشاندن

در ادامه باید داخل یک قابلمه آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید و حالا بادمجان ها را داخل آب قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بادمجان ها پخته شوند ولی دقت کنید خیلی له نشوند و حالت خود را از دست ندهند و بعد بادمجان ها را آبکش کنید و داخل یک کاسه بریزید و آب خیلی سرد روی آن ها بریزید و برای ۵ الی ۶ ساعت بگذارید تا بادمجان ها داخل آب سرد و یخ بماند. در این زمان حتما چندین بار آب را عوض کنید و در انتها یک سبد و یا جسم سنگین روی آن قرار دهید تا کمی به بادمجان ها فشار بیاید و زهرابه آن کاملا خارج شود.

مرحله سوم: تهیه مربا

در ادامه باید شکر و آب را داخل یک قابلمه بریزید و زمان دهید تا به جوش بیاید و کمی قوام پیدا کند و بعد بادمجان ها را  اضافه کنید و هل را بیفزاید و بگذارید تا مربا روی حرارت ملایم بجوشد و قوام پیدا کند و در انتها جوهر لیمو را با کمی آب مخلوط کنید و زمانی که حل شده اضافه کنیدو بعد از یک جوش کوچک از روی حرارت بردارید و نکته مهم این مربا این می باشد که شما باید درب ظرف مربا را همان طور که داغه داغه ببندید و تا بیست و چهار ساعت درب آن را باز نکنید تا شهد کاملا به خورد مربا برود و بادمجان ها شفاف شود. نوش جان

 

فوت و فن های دستور پخت مربا بادمجان

  1. دقت کنید در تمام مراحل پخت نباید بادمجان ها له شود.
  2. می توانید بجای جوهر لیمو از آب لیموترش تازه نیز استفاده کنید.
  3. این مربا را در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه