طرز تهیه کیک آناناس و گردو مجلسی و ساده با فر و بدون فر

طرز تهیه کیک آناناس و گردو

 

کیک ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید به راحتی این کیک ها را با میوه های مختلف در خانه تهیه کنید. کیک آناناس و گردو طعم و مزه عالی دارد و شما می توانید این کیک را با فر و بدون فر تهیه کنید. کیک آناناس و گردو را با قالب های گرد یا طرح دار می توانید استفاده کنید و به دلخواه آناناس را می توانید خرد کنید و یا به صورت حلقه ای داخل کیک قرار دهید. می توانید میزان گردو را به دلخواه کم و زیاد کنید و این کیک را همراه با یک لیوان چای یا قهوه میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک آناناس و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۵ عدد
شکر۱ و ۱/۴ پیمانه
 وانیل۱/۴ ق مربا خوری
آب آناناس۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
آناناس خرد شده ریز۱/۲ پیمانه
آرد۳ و ۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
گردو۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کیک آناناس و گردو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و آناناس را از آب خارج کنید و داخل یک سبد قرار دهید تا آب اضافه خارج شود و بعد گردو ها را به اندازه دلخواه خرد کنید و با ۱ ق آرد مخلوط و الک کنید تا در هنگام پخت کیک به ته قالب نرود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید آناناس را به اندازه دلخواه خرد کنید. تخم مرغ را شکسته و داخل کاسه بریزید و با شکر و وانیل مخلوط کنید و با همزن برقی برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد در ادامه آب آناناس و روغن مایع را به ترتیب به مواد اضافه کنید و در حد چند ثانیه بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله سوم: افزودن آرد

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. در ادامه باید آناناس خرد شده و گرد و را نیز بریزید  و به مواد اضافه کنید و فولد کنید تا مواد به خوبی هم بخورد ولی پف مواد نباید گرفته شود.

مرحله چهارم: پخت کیک آناناس و گردو

در ادامه باید قالب مورد نظر را با روغن جامد یا کره چرب کنید و آردپاشی کنید و مواد کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید و درفر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود، برای پخت بدون فر نیز باید مواد کیک را داخل قابلمه ریخته و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک آناناس و گردو

  1. زمان پخت بستگی به دمای فر شما دارد و بهتر از بعد از گذشته ۵۰ دقیقه چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  2. برای تست پخت کیک باید با خلال دندون از مرکز کیک چک کنید و اگر نیاز بود زمان دهید.
  3. آناناس ها حتما باید شربت اضافی آن خارج شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک آناناس و گردو مجلسی و ساده با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes