طرز تهیه آلبالو پلو با مربای آلبالو مرغ حرفه ای و خوش طعم

آلبالو پلو با مربا

 

آلبالو پلو یکی از غذا های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی می باشد می باشد که می توانید این بار با مربا آلبالو تهیه کنید برای مواقعی که عجله دارید و می خواهید یک غذای سریع و خوشمزه تهیه کنید، اگر زمان کافی برای تهیه این غذا ندارید می توانید از فیله مرغ یا مرغ تکه ای یا گوشت قلقلی به دلخواه استفاده کنید. شما می توانید از مربا های آماده آلبالو استفاده کنید تا زمانی کمتری از شما بگیرد و یا می توانید خودتان در فصل بهار یک مربای آلبالو با مقدار شکر مناسب تهیه کنید و یک غذای خوشمزه و خانگی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آلبالو پلو با مربا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۳ پیمانه
فیله مرغ۵ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
مربای آلبالو۴ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو با مربا

مرحله اول: تهیه مربا

می توانید خودتان در خانه مربا تهیه کنید و یا می توانید از مربا های آماده استفاده کنید، برای تهیه مربای خانگی ۱ کیلو آلبالو حدود ۸۰۰ گرم شکر باید اضافه کنید، ابتدا آلبالو را خوب بشورید و داخل یک لگن آب قرار دهید و چندین بار آبکش کنید، آلبالو آن ها را داخل قابلمه ای که قرار است پخت مربا داخلش انجام شود بریزید و لا به لای آلبالو شکر را بریزید و درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۲۴ ساعت بگذارید داخل یخچال تا آب بی اندازد. سپس روی حرارت ملایم بگذارید تا کم کم شروع به جوشیدن کند مدام کف روی مربا را بگیرید تا در انتها مربای شفاف داشته باشید، در ادامه میزان پخت آلبالو ها به سلیقه شما بستگی دارد که چقدر دوست دارید له شوند در واقع باید ۳/۲ حجم اولیه شود و به غلظت مناسب برسد و در انتها جوهر لیمو را برای اطمینان از کپک نزدن مربا بریزید.

مرحله دوم: تهیه مرغ

در ادامه باید فیله مرغ را به صورت مکعبی برش بزنید و با زعفران و پیاز خلالی شده و ادویه ها خوب ماساژ دهید و مزه دار کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید به سیخ های فلزی بزنید و داخل تابه رژیمی سرخ کنید تا طلایی شود، بهتر است برای سرخ کردن از ترکیب کره و روغن و زعفران استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه آلبالو پلو با مربا

در ادامه برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت قرار دهد و صبر کنید تا بجوش بیاد و نرم شود و بعد آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید کمی برنج و کمی از مربای آماده بریزید تا قابلمه پر شود و بعد آلبالو پلو را دم بگذارید و موقع سرو با مرغ های سرخ شده میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آلبالو پلو با مربا

  1. می توانید مرغ را به صورت تکه ای سرخ کنید و به همراه کمی پیاز آبپز کنید و در انتها سرخ کنید و با برنج سرو کنید.
  2. می توانید بجای مرغ از گوشت بوقلمون یا چرخ کرده استفاده کنید.
  3. می توانید مربا تهیه شده را در یخچال قرار دهید و برای تهیه این غذا مجدد استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه آلبالو پلو با مربای آلبالو مرغ حرفه ای و خوش طعم
3 (60%) 2 votes