طرز تهیه کیک کاراملی شکلاتی با روکش شکلاتی به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک کاراملی شکلاتی

کیک های کافی شاپی و شکلاتی یکی از محبوب ترین کیک ها می باشد که می توانید به راحتی این کیک خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر این کیک لذت ببرید. کیک کاراملی شکلاتی ترکیب کارامل و سس شکلاتی یک کیک شکلاتی خوشمزه می باشد که شما می توانید به راحتی داخل یک قالب کمربندی یا گرد ساده بریزید و مواد کارامل و سس شکلاتی را بریزید و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک کاراملی شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۳۰۰ گرم معادل ۲ و نیم پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شیر۱ پیمانه
شکر دانه‌ ریز۱ پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
بیکینگ‌پودر۱ ق س سرصاف
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پودرکاکائو۳ ق سوپ خوری
نمک۱ پنس

مواد رویه کیک

پودر کرم کارامل۱ بسته
شیر۴۰۰ میلی‌ لیتر
نشاسته ذرت۳ ق سوپ خوری
کره۲۰ گرم معادل ۱ ق سوپ خوری
وانیل۱/۴ ق سوپ خوری
شکر۵۰ گرم

مواد لازم برای سس شکلاتی

خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات تخته‌ای۸۰ گرم
سس کاراملی که داخل بسته‌ی کرم کارامل موجود است ساشه

طرز تهیه کیک کارامل شکلاتی

مرحله اول: تهیه مایه کیک

ابتدا سفیده‌‌های تخم‌ مرغ و شکر دانه‌ ریز و نمک را همزده تا ابری شده و از ظرف نریزد و زرده‌‌های تخم‌مرغ را یکی یکی افزوده و هر کدام را ۵ ثانیه همزده و وانیل و روغن را افزوده و ۵ ثانیه همزده و آرد و بیکینگ‌ پودر و پودر کاکائو را ترکیب و الک کرده و همراه شیر به تناوب در دو مرحله به مواد افزوده و دورانی همزده و داخل قالب ۲۴ سانت که کاغذ روغنی انداخته و چرب کردید بریزید.

مرحله دوم: پخت کیک

در ادامه قالب را دو بار روی میز زده و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۴۵ دقیقه قرار می‌دهیم تا بپزد و از فر خارج کرده و ده دقیقه داخل قالب خنک کرده و روی توری فلزی برگردانده و از قالب خارج کرده تا خنک شود و پس از خنک شدن،قسمت گنبدی کیک را برش زده تا سطح کیک صاف باشد.

مرحله سوم: تهیه کرم کارامل

پودر کرم کارامل، نشاسته ذرت و شکر را با هم ترکیب و شیر را کم‌ کم افزوده و همزده تا مواد با هم ترکیب شوند و روی حرارت ملایم مرتب همزده تا بغلظت برسد و کره را ابزوده و از روی حرارت برداشته و وانیل را اضافه  کنید.

مرحله چهارم: تهیه کیک کارامل شکلات

کیک را داخل رینگ قرار داده و یا دور کیک طلق بکشید و کرم کارامل گرم را روی کیک ریخته و داخل یخچال به مدت ۲ ساعت استراحت دهید تا کرم بسته شود و سپس در صورت تمایل لایه‌ی شکلاتی را آماده کنید، خامه را روی حرارت ملایم قرار داده تا داغ شود ولی نجوشد و سس کاراملی که در بسته ی کرم کارامل بود را به خامه افزوده و همزده تا در خامه حل شود و شکلات را به خامه افزوده و از روی حرارت برداشته و هم می‌زنیم تا با گرمای خامه ذوب شود و داخل قیف ریخته و پس از کمی خنک شدن، روی کرم کارامل ریخته و دوباره به مدت یکساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم تا خنک شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک کارامل شکلاتی

  1. برای پخت در فر برقی دما را باید روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. می توانید کرم کارامل خودتان در منزل تهیه کنید و از بسته های آماده استفاده کنید.
  3. این کیک هرچقدر بیشتر در یخچال باشید خوشمزه تر می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه