طرز تهیه کیک با نوشابه سیاه (کوکاکولا) با فر و بدون فر

طرز تهیه کیک با نوشابه

 

کیک های روش های مخلتفی برای تهیه آن لازم وجود دارد و شما می توانید با نوشابه سیاه یا همان نوشابه مشکی این کیک را تهیه کنید، شاید برای شما جالب باشد که می توانید با نوشابه سیاه کیک بدون فر تهیه کنید. کیک با نوشابه پف بسیار خوبی دارد و بافت پنبه ای و نرمی دارد و شما می توانید یا قوطی نوشابه این کیک را تهیه کنید. چون نوشابه دارای شکر می باشد دیگر نیازی به شکر زیاد ندارید و شما می توانید ۱/۵ پیمانه شکر این کیک را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با نوشابه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد شیرینی پزی۲.۵ پیمانه
نوشابه سیاه۱ پیمانه
روغن مایع۲/۳ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱/۵ پیمانه
گلاب۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک نوشابه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد با کمک پیمانه یا یک لیوان یا پیمانه اندازه گیری مواد را اندازه بزنید، قالب را با ارده یا کره را چرب کنید و برای ۱۵ دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود و برای پخت در فر نیز باید فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل و برای ۶ الی ۷ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد در حین هم زدن حتما دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. سپس روغن و گلابر ا به مواد اضافه کنید و برای ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن نوشابه

در ادامه باید نوشابه سیاه را نیز اضافه کنید و ۲۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد با دور کند همزن برای ۷ ثانیه هم بزنید تا مواد مخلوط شود. مواد کیک را داخل قالب بریزید و چند بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود.

مرحله چهارم: پخت کیک نوشابه

قالب را روی سه پایه و درب قابلمه رو با دمکنی قرار دهید تا چهل وپنج دقیقه درب قابلمه را اصلا باز نکنید و با خلال دندان چک کنیدو اگر نیاز بود دوباره زمان دهید و بعد کیک را از قالب آزاد کنید و روی دیس برگردانید، برای پخت در فر نیز می توانید قالب را در از قبل گرم شده ریخته و برای ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک نوشابه سیاه

  1. برای تزیین می توانید از شکلات ذوب شده استفاده کنید.
  2. مواد باید هم دمای محیط باشد و سرد یخچالی نباشند.
  3. می توانید بجای پپسی یا کوکاکولا یا دلستر استفاده کنید.
  4. حتما از شعله پخش کن استفاده کنید تا دما به صورت یکسان به کیک برسد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه