طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر با خمیر خانگی آسان و عالی

طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر

 

پیراشکی ها انواع و اقسام مختلفی دارد و شما می توانید پیراشکی ها را داخل روغن سرخ کنید و یا اگر می خواهید رژیمی تر باشد آن را داخل فر قرار دهید و یک پیراشکی فوق العاده خوشمزه در خانه تهیه کنید. برای مواد میانی پیراشکی می توانید از هر مواد و سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید. اما برای تهیه پیراشکی نیاز به یک خمیر دارید که می توانید از خمیر آماده استفاده کنید و یا خودتان در خانه یک خمیر بی نظیر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۵۰۰ گرم
تخم مرغ١ عدد که سفیده برای داخل خمیر و زرده برای رومال استفاده میشود
شیر یا آب ولرم١ پیمانه
شکر١ ق چای خوری
ماست۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۴ پیمانه
مایه خمیر١ ق سوپ خوری
نمک١ پینچ
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

سیب زمینی۱ عدد نگینی ریز خرد شده
پیاز۱ عدد
گوشت چرخکرده۲۰۰ گرم
ذرت بخارپزنصف پیمانه
قارچ ریز خرد شدهنصف پیمانه
رب گوجه۱ ق غذا خوری
سیر رنده شده۱ تا ۲ حبه
پودر آویشن۱ ق چای خوری
گشنیز و جعفری ساطوری۳ ق غذا خوری
فلفل دلمهخرد شده ۱/۲ عدد
پنیر پیتزابه مقدار دلخواه
نمک و فلفل و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر

مرحله اول: آماده سازی

مایه خمیر و شکر را در شیر یا آب ولرم ریخته و همزده تا بمدت ۵ دقیقه عمل آید. دقت کنید آب باید ولرم باشد وگرنه خمیر مایه عمل نمی یاید و پف نمی کند.

مرحله دوم مخلوط کردن مواد

سفیده‌ی تخم‌مرغ و نمک و ماست و وانیل را همزده و مایه خمیر را اضافه کرده و نیمی از آرد را افزوده و مابقی را کم کم افزوده و هم زده و روغن مایع را افزوده و خمیر را ورز دهید تا خمیر لطیفى بدست آید و روی خمیر را پوشانده و در محیط آشپزخانه یکساعت استراحت داده تا حجم خمیر دوبرابر شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

سیب‌زمینی را در روغن سرخ کرده و نمک و زردچوبه زده و پیاز را تفت داده تا طلایی شود و گوشت چرخکرده را افزوده و تفت داده تا آب گوشت کشیده شود و نمک و فلفل و زردچوبه و سیر رنده شده و قارچ را افزوده و تفت داده تا آب قارچ کشیده شود و ذرت را افزوده و رب گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و در انتها گشنیز و جعفری و آویشن را افزوده و از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

مرحله چهارم: پخت پیراشکی در فر

وقتی خمیر حجم گرفت،با فشار دست،هوای خمیر را گرفته و از خمیر گلوله های کوچک اندازه نارنگی برداشته پهن کرده و یک قاشق از موادمان داخل خمیر قرار داده و خمیر را دولا تا زده و دور تا دور خمیر را مانند قطاب ببندیدو یا با چنگال به هم وصل کنید و داخل سینی فر چرب شده با کمی فاصله بچینید و با زرده ی تخم مرغ رومال زده و ده دقیقه استراحت داده و سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که روی پیراشکی ها طلایی شوند قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیراشکی در فر

  1. می توانید پیراشکی ها را داخل روغن نیز سرخ کنید.
  2. از آرد سفید قنادی استفاده کنید تا رنگ پیراشکی تیره نشود.
  3. می توانید از پنیر های و مواد میانی مختلف برای پیراشکی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر با خمیر خانگی آسان و عالی
5 (100%) 1 votes