طرز تهیه محلبی سه رنگ مجلسی و لطیف و خوشمزه با نشاسته ذرت

طرز تهیه محلبی سه رنگ

 

محلبی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که در کشور ترکیه و کشور های عربی نیز بسیار محبوب و پر طرفدار است. این دسر خیلی راحت تهیه می شود و شما می توانید برای مهمانی و افطاری های خود این دسر را تهیه کنید و داخل کاسه سرو بریزید و یا داخل لیوان های تک نفره ریخته و میل کنید. محلبی بیشتر با نشاسته ذرت تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد و چون ژلاتین ندارد نمی توانید به صورت قالبی آن را خارج کنید ولی مهم ترین نکته این می باشد که با چند قلم مواد می توانید محلبی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه محلبی سه رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نشاسته ذرت۲  ق غذا خوری
شکر۳/۴ لیوان
شیر۳ لیوان
آرد برنج یا گندم۴ ق غذا خوری
گلاب۲ ق غذا خوری
کره۱۰ گرم
خامه۱۰۰ گرم
زعفرانبه مقدار لازم
پودر کاکائو۲  ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه محلبی سه رنگ

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید نشاسته ذرت و آرد را داخل قابلمه بریزید و شکر را نیز اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و بعد شیر سرد را لیوان به لیوان به مواد اضافه کنید و با افزودن هر بار خوب هم بزنید تا گلوله های مواد باز شود. اگر مواد خیلی گلوله شده می توانید یک بار از صافی رد کنید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه باید قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید و تا کم کم مواد به غلظت برسد و مانند فرنی شود. دقت کنید حرارت باید کم باشد و مداوم هم بزنید تا مواد ته نشین نشود و بوی خامی نشاسته گرفته شود. وقتی به این مرحله رسید باید گلاب و کره را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و دوباره غلیظ شود.

مرحله سوم: تهیه محلبی سه رنگ

قابلمه را از روی حرارت بردارید و به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.یک قسمت را سفید بگذارید و کمی وانیل اضافه کنید و کف ظرف بریزید و به کاسه دیگر پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب رنگ بگیرید و گلوله های کاکائو باز شود و روی لایه سفید رنگ بریزید و در انتها به کاسه آخر باید زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و هم بزنید تا خوشرنگ شود و بعد روی لایه آخر ریخته و در انتها به دلخواه روی محلبی را با پسته و خلال تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت محلبی سه رنگ

  1. بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید.
  2. می توانید از آرد برنج یا آرد گندم استفاده کنید ولی با آرد برنج طعم بهتری خواهد داشت.
  3. بهتر است برای قسمت کاکائویی و زعفرانی از قیف یکبار مصرف استفاده و روی مواد قبلی بعد از بسته شدن پایپ کنید.
  4. بین ریختن قسمتها خیلی فاصله زمانی ندهید که مواد سفت و انتقال آن به ظرف سرو سخت می شود.
  5. به جای نشاسته ذرت می توانید حتی از نشاسته گل هم استفاده کنید.
  6. این مقدار مواد برای ۴ ایل ۵ نفر مناسب است.

همچنین ببینید 

طرز تهیه محلبی سه رنگ مجلسی و لطیف و خوشمزه با نشاسته ذرت
5 (100%) 1 votes