طرز تهیه کیک سبیل برای روز مرد با فر و بدون فر + عکس مراحل

طرز تهیه کیک سبیل برای روز مرد

 

کیک سبیل برای روز مرد یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه کیک روز مرد است که نیاز به خامه کشی ندارد و شما می توانید با کیک ساده وانیلی یا شکلاتی این کیک را تهیه کنید و بدون نیاز به ابزار خاصی برش بزنید  و کنار هم قرار دهید و سرو کنید. برای روی این کیک از ترکیب گاناش استفاده شده است که می توانید به شکل موج دار بدون قالب و ماسوره با کمک چنگال حالت دهید و یا می توانید با کمک ماسوره و قیف شکل بزنید. تمام مراحل این کیک به صورت تصویری به شما آموزش داده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک سبیل برای روز مرد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک سبیل برای روز مرد بدون خامه

آرد۲ پیمانه
پودر کاکائو۲/۳ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
جوش شیرین۱/۲ ق مربا خوری
شکر۱ پیمانه و ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
وانیل۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس
شیر۳/۴ پیمانه
روغن مایع۳/۴ پیمانه

طرز تهیه کیک سبیل برای روز مرد خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود و بعد به کمک یک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید یک قابلمه را چرب کرده و روی شعله پخش کن قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ و وانیل و شکر را داخل یک کاسه ریخته و با  همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه باید شیر و روغن را به ترتیب به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود، اگر همزن برقی ندارید می توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه آرد و بیکینگ پودر و نمک و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود، مخلوط مواد خشک را باید طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود، بهتر است با لیسک مواد را در یک جهت هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود.

مرحله چهارم: پخت کیک سبیل برای روز مرد

در ادامه باید کیک را داخل قابلمه یا یک قالب گرد ۲۰ سانتی بریزید و در فر قرار دهید و با دمای ۱۸۰ به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود، بعد از پخت کیک را از قالب خارج کنید و روی توری قرار دهید تا کاملا خنک و سرد شود.

مرحله پنجم: تزیین کیک سبیل برای روز مرد

حالا مانند شکل باید یک برش با کمک چاقو روی آن ایجاد کنید و کنار هم روی یک دیس قرار دهید و برای گاناش روی آن ۱۰۰ گرم شکلات و ۱۰۰ گرم خامه صبحانه را باید مخلوط کنید بدین صورت که خامه را داخل کاسه ریخته و روی بخار کتری قرار دهید و زمانی که داغ شد شکلات را بریزید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود و روی کیک پخش کنید و با چنگال حالت دهید و اگر می خواهید حالت دهید باید با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بعد داخل ماسوره بریزید و شکل بزنید و یا می توانید خامه قنادی را فرم دهید و به آن در انتها پودر کاکائو اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک سبیل برای روز مرد با فر و بدون فر و خامه

  1. جوش شیرین باعث پوک شدن بافت کیک می شود.
  2. می توانید از پودر کیک های حاضری استفاده کنید و برش بزنید.
  3. می توانید کیک را به را تصف کنید و سط مواد را خامه کشی کنید و روی هم قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه