طرز تهیه موچی شکلاتی ساده و خوشمزه به روش ایرانی روی گاز

دستور پخت موچی شکلاتی

طرز تهیه موچی شکلاتی

 

موچی شکلاتی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه ژاپنی می باشد که در کره جنوبی نیز بسیار پر طرفدار است و به همین دلیل خیلی ها فکر می کنند این شیرینی خوشمزه از کره جنوبی آمده است. در اصل این شیرینی خیلی نرم و لطیف است و بافت کشسانی بسیار زیادی و چسبندگی دارد. موچی در اصل با آرد برنج گلوتیونوس تهیه می شود که باعث می شود چسبناکی موچی بیشتر شود و چون خیلی ها دوست دارند این شیرینی را تهیه کنند و آرد برنج گلوتیننوس قیمت بالایی دارد و به همین دلیل در این آموزش به سبک ایرانی این شیرینی را به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید به راحتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه موچی شکلاتی به روش ایرانی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه موچی شکلاتی

  • آرد برنج ۱۰ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۵ ق غذا خوری
  • پودر قند ۵ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • خامه ۱ پیمانه
  • شکلات تلخ ۱ بسته

طرز تهیه موچی شکلاتی خوشمزه و ساده با آرد برنج

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

شکلات تخته ای را با کمک چاقو ریز خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و به همراه ۱ ق چای خوری کره مخلوط کنید و یک کتری را بجوش بیاورید و روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا شکلات بن ماری شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید پودر قند و نشاسته و آرد و برنج را باهم داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید و بعد کم کم شیر اضافه کنید تا به غلظت شبیه به ماست روان برسد. خامه در دمای محیط بوده را به شکلات بن ماری باید اضافه کنید و سریع هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد ۱ ق غذا از مواد شکلاتی را به مایه موچی (همان مخلوط نشاسته و آرد برنج) اضافه کنید و هم بزنید تا مواد موچی خوشرنگ شود.

مرحله سوم: پخت موچی شکلاتی

در ادامه باید یک تابه نچسب را روی حرارت قرار دهید به طوری که زیر گاز خیلی خیلی کم باشد و بعد مواد را موچی را داخل تابه ریخته و مداوم باز و بسته کنید تا مانند یک خمیر وسط تابه جمع شود و بعد از روی حرارت بردارید و روی یک سطح آرد پاشی شده قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه موچی شکلاتی

موچی را روی سطح باید کمی ورز دهید تا نرم و لطیف شود. سپس از مواد به اندازه دلخواه بردارید و داخل آن از مواد شکلاتی قرار دهید و خوب مواد را گرد کنید و داخل یک سلفون قرار دهید و خوب فشرده کنید و برای ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه موچی شکلاتی داخل قابلمه به روش گاز به سبک ایرانی

  1. می توانید برای مواد میانی بجای شکلات از مارمالاد و یا میوه دلخواه خو استفاده کنید.
  2. بهتر روی سطح کار برای ورز دادن موچی از نشاسته ذرت استفاده کنید.
  3. می توانید مواد را به صورت چند رنگ تهیه کنید و از رنگ خوراکی استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید کمی وانیل نیز به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه