بهترین روش های سرخ کردن بادمجان با روغن کم در تابه و فر + فوت و فن های سرخ کردن بادمجان

سرخ کردن بادمجان با روغن کم

سرخ کردن بادمجان با روغن کم

 

سرخ کردن بادمجان با روغن کم؛ در این پست می توانید بهترین روش سرخ کردن بادمجان در روغن کم را یاد بگیرید و به دلخواه میزان زیادی از بادمجان را سرخ کنید و در فریزر نگهداری کنید و یا برای مهمانی و مناسبت های مختلف از این ترفند ها استفاده کنید. همان طور که می دانید سرخ کردن بادمجان روغن زیادی می برد و یا به اصلاح جذب روغن زیادی دارد. شما می توانید در این پست چند روش مختلف برای سرخ کردن بادمجان را یاد بگیرید و به دلخواه استفاده کنید همه روش ها تست شده می باشد و شما می توانید با خیال راحت آن ها را تهیه کنید. امروز در پارسی دی بهترین روش سرخ کردن بادمجان با روغن کم در فر و تابه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

۱ .سرخ کردن بادمجان با روغن کم و ماست

در این روش که بسیار کاربردی و ساده می باشد باید بادمجان ها را داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود و بعد بشورید و خشک کنید و با کمک فرچه آشپزی به آن ماست بزنید، مقدار ماست باید خیلی کم باشد و بعد بادمجان ها را سرخ کنید و مشاهده می کنید چقدر روغن کمتری به خود جذب می کند.

۲ .سرخ کردن بادمجان با روغن کم و سفیده تخم مرغ

برای این روش نیز باید بادمجان ها را پوست بگیرید و داخل آب و نمک قرار دهید. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و نصف ق غذا خوری نمک اضافه کنید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شد، سپس سفیده را به کمک فرچه روی بادمجان بزنید و سرخ کنید و اصلا در این روش نیز بوی تخم مرغ را به خود نمی گیرد.

۳ .سرخ کردن بادمجان با روغن کم و آب جوش

در این روش شما باید بادمجان ها را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل یک کاسه قرار دهید و روی بادمجان ها آب جوش و نمک بریزید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بماند و بعد آبکش کنید و با دستمال خوب خشک کنید و داخل روغن سرخ کنید.

۴ .سرخ کردن بادمجان با روغن کم و گوجه فرنگی

در این روش ساده باید بادمجان ها را برای ۲۰ دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید و بعد از خشک کردن یک گوجه فرنگی را بردارید و از وسط به دو نیم کنید و روی بادمجان ها بمالید و سرخ کنید.

۵ .سرخ کردن بادمجان با روغن کم و آرد

در این روش باید بادمجان ها را نیز ساعت در آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود و بعد به کمی آرد آغشته کنید و سرخ کنید. در این روش بادمجان ها یکدست و تمیز سرخ می شوند.

سرخ کردن بادمجان در فر

سرخ کردن بادمجان با روغن کم

 

در این روش شما می توایند با ۱ ق غذا خوری روغن بادمجان ها را داخل فر سرخ کنید. برای این کار باید بادمجان ها را پوست بگیرید و داخل آب و نمک قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید و کف سینی فر را چرب کنید و بادمجان ها را داخل سینی چیده و با برش روی بادمجان روغن بکشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و در این حین یک بار زیر و رو کنید تا بادمجان ها سرخ شوند.

نکات و ترفند های سرخ کردن بادمجان با روغن کم

  1. بادمجان ها باید تازه باشد تا جذب روغن کمتری داشته باشد.
  2. بادمجان ها را با حرارت ملایم سرخ کنید تا هم مغز پخت شود و اگر حرارت زیاد باشد روغن زیادی به خودش می گیرد.
  3. حتما برای این که بادمجان خوش طعم بشوند در آب و نمک قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
33
دیدگاه

  • نیلوفر امینی ۱ سال پیش

    خیلی عالیه مونا خانم، من به کمک سایت شما آشپزی رو یاد گرفتم و همه دستپختمو دوست دارن😍🌹🤗 الهی که همیشه سلامت و موفق باشید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام نیلوفر جان ممنون مام خوشحالیم در کنار شما هستیم همیشه موفق و موید باشید.

      پاسخ
      • نیلوفر امینی ۱ سال پیش

        قربون شما مهربون خانم😘 زنده باشید💚

        پاسخ
        • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

          فدای شما عزیزم

          پاسخ
  • معصومه فلاح ۱ سال پیش

    سلام ممنون از سایت آشپزی .من بادمجان را پوست گرفته وخرد کرده نمک میزنیم در یخجال به مدت 24ساعت میگذارم تا آبش در بیاد وقتی کاملا تلخیش گرفته شد مقدار کمی روغن سرخ میکنم دوست دارید امتحان کنید.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام دوست عزیز معصومه جان ممنون از نظر شما

      پاسخ