طرز تهیه شیر پسته مخصوص و خوشمزه خانگی با بستنی و عسل

طرز تهیه شیر پسته

 

یکی از بهترین و مقوی ترین نوشیدنی ها می باشد که می توانید در طول ایام سال تهیه کنید و جالب است بدانید که مردم ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح پسته می خوردند که امروزه در بسیاری از دسرها و بستنی ها و غذاها و کیک و شیرینی ها از آن استفاده می کنند اما شیر پسته منبع غنی از ویتامین و پروتئین های مختلف می باشد و برای افراد گیاه خوار نیز بسیار مناسب است که می توانید از شیرهای گیاهی در تهیه این شیر پسته استفاده کنند. اما پسته عضوی از خانواده بادام هندی است و منشا آن به آسیا و خاورمیانه باز می گردد. درخت پسته عمر بسیار طولانی حدود ۳۰۰ سال دارد و در ابتدا بعد از کاشت حداقل ۸ سال زمان لازم است تا پسته بار دهد و ایران و افغانستان یکی از قطب های بزرگ تولید پسته می باشند. جالب است بدانید در کالیفرنیا از نهال های درخت های کرمان استفاده شده و پیوند زدند. اما شیر پسته مقادیر بسیار خوبی آهن دارد و برای افرادی که دارای کم خونی هستند بسیار مناسب است، آنتی اکسیدان موجود در شیر پسته برای کنترل قند و چربی بسیار مناسب است و به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین برای تامین انرژی لازم برای بدن مناسب است و نوشیدن ۱ لیوان شیر پسته به پوست و مو نیز کمک می کند. امروز در پارسی دی شیر پسته خانگی با بستنی و عسل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۲ پیمانه
عسل۴ ق مربا خوری
پسته۲/۳ پیمانه
بستنی پسته ای به ازای هر نفر۱ ق غذا خوری
گلاب۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیر پسته خانگی با بستنی و عسل

مرحله اول: آماده سازی

شما می توانید برای تهیه شیر پسته از پسته تازه یا خشک شده استفاده کنید، شیر را اندازه کنید دقت کنید اندازه ها در طعم و مزه شیر پسته بسیار مهم هستند شیر را داخل یک ظرف دربسته قرار دهید و برای نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا نیمه منجمد شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن شیر و پسته

حالا پسته را تمیز کنید و پوست اضافی آن را بگیرید سپس به همراه شیر نیمه منجمد داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا پسته کاملا خرد و له شود سپس در ادامه باید عسل را اضافه کنید به ازای هر نفر می توانید عسل اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه  شیر پسته

دستگاه را روشن کنید و مجدد کمی هم بزنید در ادامه بستنی پسته ای را اضافه میکنیم که آن را نیز به ازای هر نفر اضافه می کنیم. دستگاه را روشن کنید بعد از هم خوردن بستنی دستگاه را خاموش و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید سپس در لیوان ها ریخته و به همراه پسته و کمی گردو تزئین کنید و خنک بنوشید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیر پسته خانگی مخصوص

  1. به دلخواه می توانید خامه نیز اضافه کنید.
  2. اگر طعم و مزه هل را دوست دارید کمی پودر هل تازه اضافه کنید.
  3. از شیر پرچرب استفاده کنید خوشمزه تر می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه