طرز تهیه کوکو ماش و سیب زمینی ساده و خوشمزه بدون گوشت

طرز تهیه کوکو ماش

 

یکی از انواع کوکو ها می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی است و می توانید برای یک شام سبک و خوشمزه این کوکو را تهیه کنید. کوکو ماش فاقد گوشت است و گیاه خوارانی که می توانند تخم مرغ مصرف کنند این کوکو را حتما تهیه کنند. ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ است که از خانواده عدس و نخود می باشد و به میزان قابل توجهی پروتئین و فیبر و آنتی اکسیدان دارد و می توانید با آن انواع غذاها و خورشت ها و سوپ و آش را تهیه کنید و یا مانند این غذای خوشمزه یک کوکوی ساده ماش به همراه سالاد و نان که یک شام یا نهار ساده و سبک می تواند باشد. امروز در پارسی دی کوکو ماش و سیب زمینی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ماش۱ پیمانه
جعفری خرد شده۲ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
آرد سوخاری یا آرد سفید۱ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
پیازچه۴ ساقه
سرکهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو ماش و سیب زمینی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی ماش

ابتدا ماش را کمی خیس کنید تا بهتر پخته شود سپس به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود سپس آبکش کنید و کمی که ولرم شد داخل غذاساز ریخته و خوب له کنید اگر غذاساز ندارید با گوشتکوب ماش را له کنید و بگذارید کنار تا کاملا سرد شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

سیب زمینی ها را داخل قابلمه قرار دهید و بگذارید تا پخته و آبپز شود سپس پوست بگیرید و پوره کنید. سیر را نیز رنده بزنید. جعفری را بعد از شستن ساطوری کنید و در انتها پیازچه ها را نیز ریز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا داخل یک کاسه ماش له شده را به همراه سیب زمینی پوره و سیر و جعفری و پیازچه و آرد و تخم مرغ و ادویه ها و نمک ریخته و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست و مخلوط شوند.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو ماش

حالا کمی سرکه را داخل کاسه ریخته و دست های خود را با سرکه مرطوب کنید و از مواد کوکو بردارید و در دست به آن شکل دهید سپس داخل تابه که از قبل روغن ریخته تا داغ شود قرار دهید تا یک طرف آن سرخ شود سپس برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید سپس به همراه نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکوی ماش

  1. سیب زمینی باید حتما خنک شده باشد سپس رنده کنید.
  2. ماش را نیز حتما خنک شده به مواد کوکو اضافه کنید وگرنه باعث وا رفتن کوکو می شود.
  3. اگر سیر دوست ندارید از کمی پودر سیر استفاده کنید.
  4. بجای پیازچه از پیاز رنده شده نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکو ماش و سیب زمینی ساده و خوشمزه بدون گوشت
3.3 (66.67%) 12 votes

  • الهه ۱ سال پیش

    من درست کردم خیلی خوشمزه شد.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان الهه عزیز

      پاسخ