طرز تهیه کوفته بلغور خوشمزه و آسان با گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه کوفته بلغور

 

یکی از انواع کوفته های می باشد که همان طور که مشخص است از بلغور برای تهیه آن استفاده می شود و یک غذای ساده و فوری به حساب می آید. بلغور یک نوع گندم شکسته پر خواص است شاید کمتر در آشپزی به آن پرداخته می شود ولی بهترین منبع ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می باشد. کوفته بلغور را می توانید برای نهار و یا شام تهیه کنید و به همراه نان و سبزی خوردن تازه میل کنید. امروز در پارسی دی کوفته بلغور با گوشت و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
بلغور۱ پیمانه
کنجد۱/۲ پیمانه
گوجه فرنگی۳ عدد
سیب زمینی۳ عدد
رب۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته بلغور با گوشت و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی بلغور

ابتدا بلغور را از ۱ ساعت قبل از شروع آشپزی خوب بشورید و با کمی آب خیس کنید تا مرحله پخت بهتر انجام شود در این رسپی مواد با نیم گوشت گفته شده تا به راحتی بتوانید آن را تبدیل کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

حالا پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید آبش را کاملا بگیرید و بعد گوشت و بلغور خیس خورده و کنجد و ادویه ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید و مواد را نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شود.

مرحله سوم: پخت سیب زمینی

سیب زمینی ها را بشورید و بگذارید تا نیم پز شوند سپس با آب سرد آبکشی کنید و پوست آن را جدا کنید و به قطعات درشت خرد کنید و کنار بگذارید باقی مراحل پخت سیب زمینی با کوفته تکمیل می شود.

مرحله چهارم: تهیه سس

در ادامه گوجه ها را رنده بزنید و با کمی روغن داخل تابه مورد نظر تفت دهید تا کم کم خوش رنگ و آب اضافی آن کشیده شود سپس رب را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس کمی نمک و زردچوبه به آن بزنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: تهیه کوفته بلغور

مواد کوفته را از یخچال خارج کنید و در دست به اندازه دلخواه گرد کنید و به آن حالت دهید سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و کمی کوفته ها را تفت دهید سپس خارح کنید و بعد سس را به همراه سیب زمینی ها خرد شده و ۱/۲ پیمانه آب بریزید تا به جوش بیاد سپس وقتی به جوش آمد کوفته ها را داخل سس قرار دهید و صبر کنید تا سس کاملا غلیظ و پخته شود نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کوفته بلغور 

  1. در انتها می توانید به عنوان چاشنی کمی آبلیمو بریزید.
  2. این کوفته زود پخته می شود و نیاز به زمان زیادی نیست.
  3. درب تابه یا قابلمه باید نیمه باز باشد و کاملا بسته نباشد وگرنه کوفته ها ترک می خورند.
  4. به دلخواه می توانید از آلو و هویج نیز در تهیه این کوفته استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه