طرز تهیه کمپوت انبه خانگی خوشمزه در شیشه به روشی آسان

طرز تهیه کمپوت انبه

 

از دسته کمپوت های بسیار خوشمزه است که شاید کمتر کسی باشد طعم و مزه آن را دوست نداشته باشد. انبه میوه ای خوشمزه و آبدار می باشد که ویتامین های زیادی را در خود جا داده است و یکی از پر مصرف ترین میوه ها در سراسر جهان می باشد و بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می کند و متعلق به ۴۰۰۰ سال پیش بوده است و بهتر است بدانید انبه میوه ملی هند، پاکستان، فیلیپین و همچنین درخت ملی بنگلادش است. اما انبه به دلیل داشتن ویتامین A برای بینایی بسیار مفید است و خواص ضد سرطانی دارد با خوردن انبه آرامش اعصاب داشته باشید و حافظه خود را تقویت کنید. اما اگر دوست دارید این میوه خوشمزه را در طی سال در یخچال داشته باشید باید به صورت کمپوت دربیاورید پس امروز در پارسی دی کمپوت انبه خانگی در شیشه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

انبه۱ کیلوگرم
شکر۲ پیمانه
آبجوشبه مقدار لازم
وانیلبه مقدار لازم

طرز تهیه کمپوت انبه خانگی در شیشه

مرحله اول: آماده سازی انبه

ابتدا انبه را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کرده و به شکل دلخواه مکعبی یا خلالی درشت خرد کنید سپس داخل شیشه های مورد نظر بریزید دقت کنید خیلی شیشه ها نباید فشرده باشند و به اصطلاح جای تنفش داشته باشد.

مرحله دوم: افزودن شکر

حالا باید داخل هر شیشه ۲ ق غذا خوری شکر و ۱/۴ ق چای خوری وانیل بریزید دقت کنید چون انبه میوه شیرینی است نیاز به افزودن زیاد شکر نیست البته بسته به نوع انبه و میزان شیرینی آن شکر قابل تغییر است.

مرحله سوم: افزودن آبجوش

حالا آب را که از قبل جوش آوردید داخل پارچ ریخته و روی هر شیشه بریزید به طوری که شیشه ها تا لبه پر شوند و حالا درب فلزی شیشه ها را محکم ببندید و سفت کنید.

مرحله چهارم: تهیه کمپوت انبه

شیشه ها را داخل قابلمه قرار دهید و تا نیمه شیشه ها را آب پر کنید و حرارت را روشن کنید حالا زمان بگیرید و از زمان اولین جوشیدن باید ۱۵ دقیقه بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و با دستمال شیشه ها را از داخل قابلمه بردارید و روی یک دستمال نخی به شکل وارونه چند ساعتی قرار دهید تا هواگیری شود سپس کمپوت آماده شده را در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کمپوت انبه

  1. افزودن وانیل اختیاری می باشد ولی طعم و مزه خوبی به کمپوت می دهد.
  2. اگر بعد از وارونه کردن متوجه شدید از کنار شیشه حباب زده یعنی درب آن خوب چفت نبوده و هواگیری نشده پس تا چند روز بیشتر وقت ندارید آن را بخورید وگرنه خراب می شود.
  3. از شیشه های تمیز و عاری از هرگونه چربی استفاده کنید و بهتر است شیشه ها را از قبل شسته و در دمای محیط قرار دهید تا رطوبت آنها گرفته شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه