طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی خوشمزه و مجلسی با شیر و خامه

طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی

 

یکی از انواع دسرها می باشد که بسیار خوشمزه و سریع است و بافت فوق العاده نرمی دارد و در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه می شود. پاناکوتا توت فرنگی برای مهمانی و مجالس بسیار مناسب است شما به دلخواه می توانید این دسر جذاب را در لیوان های تک نفره بریزید و با تکه های میوه ای توت فرنگی سرو کنید. پاناکوتا یک نوع دسر ایتالیایی می باشد که امروزه در بین ما ایرانی ها بسیار محبوب شده است این دسر از خامه و شیر و ژلاتین تهیه شده است و تهیه آن در منزل بسیار مقرون به صرفه بوده شما می توانید با انواع سس ها نیز این پاناکوتا را تهیه کنید و یا داخل یک قالب ریخته و به صورت قالبی این دسر را آماده کنید. امروز در پارسی دی پاناکوتا توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پودر ژلاتین۵ گرم
توت فرنگی۴۵۰ گرم
شیر۳/۴ پیمانه
خامه صبحانه۱ پیمانه
شکر۱۲۰ گرم

طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی بدون زرده و قالبی با شیر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قالب مورد نظر را آماده می کنید و آن را کمی چرب کنید شما می توانید از لیوان های یک بار مصرف یا شیشه ای نیز استفاده کنید. داخل یک قابلمه یا کاسه ۳ ق غذا خوری آب سرد بریزید و ژلاتین را روی آب سرد ریخته و یکم صبر کنید تا اسفنجی شود سپس بن ماری کنید بدین صورت که بر روی کتری در حال جوش قرار دهید تا ژلاتین شفاف شود سپس کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: آماده سازی توت فرنگی

برگ سبز توت فرنگی را جدا کنید و خوب بشورید سپس از وسط به دو نیم کنید و به آن ۷۰ گرم از شکر دستور را اضافه کنید و ظرف را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا کم کم توت فرنگی آب انداخته و پخته و نرم شود سپس با گوشتکوب برقی یا مخلوط کن مواد را خوب میکس و پوره کنید.

مرحله سوم: تهیه شیر و خامه

در ادامه شیر و خامه صبحانه و مابقی شکر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید به طوری که مواد اصلا نجوشد در حدی که گرم شود کافی می باشد.

مرحله چهارم: تهیه پاناکوتا توت فرنگی

حالا داخل یک کاسه پوره توت فرنگی را ریخته و مخلوط شیر و خامه را اضافه کنید و هم بزنید سپس در انتها ژلاتین خنک شده را نیز بریزید و مواد را داخل قالب مورد نظر ریخته و ظرف را برای ۵ الی ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید برای خارج کردن از قالب بهتر است قالب را ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و دور آن را آزاد کنید سپس به راحتی خارج و با تکه های توت فرنگی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاناکوتا توت فرنگی با شیر و خامه

  1. برای بن ماری کردن ژلاتین می توانید مواد را ۱ دقیقه در ماکروفر با قدرت ۱۰۰ قرار دهید.
  2. خامه و شیر فقط باید گرم شوند و اصلا نباید به جوش بیایند پس حواستان باشد.
  3. می توانید در دو رنگ ساده وانیلی با توت فرنگی این پاناکوتا توت فرنگی را آماده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه