طرز تهیه کیک شاتوت ساده و خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک شاتوت

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که در فصل تابستان و اواخر خرداد ماه همزمان با رسیدن شاتوت خوشمزه تهیه می شود و بافت نرمی و پنبه ای دارد شما می توانید این کیک خوشمزه را برای عصرانه یا دورهمی خود تهیه کنید و لذت ببرید. شما می توانید این کیک را با یک سس شاتوتی تهیه کنید و یا پودر قند الک کنید بهتر است از شاتوت رسیده و تازه استفاده کنید و مقدار شکر گفته شده بسته به ترشی و شیریتی شاتوت ها قابل تغییر می باشد برای تهیه کیک شاتوت از هر قالبی می توانید استفاده کنید ولی بهتر است از قالب میان تهی برای کیک های میوه ای استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیک شاتوت ساده و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
شاه توت۱/۲ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
آرد۲ پیمانه
ماست۱/۲ پیمانه
روغن۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه کیک شاتوت ساده و خوشمزه با ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا عمل هوادهی آرد انجام شود. هم مواد را قبل از شروع کار در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند.

مرحله دوم: هم زدن شکر

شکر و وانیل و روغن مایع را با هم داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۳ الی ۵ دقیقه با سرعت تند بزنید تا کمی روشن و حجیم شود و شکر حل شود سپس باید تخم مرغ را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر تخم مرغ ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک شاتوت

در ادامه ماست را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس آرد و بیکینگ پودر مخلوط شده را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را در یک جهت هم بزنید و در انتها شاتوت را اضافه کنید و هم بزنید در حدی که مخلوط شوند.

مرحله چهارم: پخت کیک شاتوت

قالب لوف ۲۸ سانت یا گرد ۲۰ سانت را از قبل با روغن جدا کننده چرب کنید سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ دقیقه تا پخته شود سپس از قالب خارج و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک شاتوت ساده

  1. بهتر است ماست را جایگزین شیر نکنید زیرا شیر باعث می شود مایه کیک روان تر شود و شاتوت ها به ته قالب بروند.
  2. شیرینی این مقدار گفته شده متعادل است و به دلخواه می توانید کم و زیاد کنید.
  3. در فر برقی و توستر و سولاردم دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. با توجه به فرهای مختلف و دمای ها آن بهتر است کیک را با خلال دندان چک کنید و اگر نیاز داشت زمان بیشتری دهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک شاتوت ساده و خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله
4.1 (82.22%) 9 votes