طرز تهیه مربای پسته زعفرانی خوشمزه و مجلسی با پوست پسته

طرز تهیه مربای پسته

 

یکی از خوشمزه ترین مرباها می باشد که در سراسر دنیا نیز محبوب است و می توانید گزینه یک صبحانه خوشمزه و لاکچری باشد اما شما می توانید با پوست پسته های خود یک مربای خوشمزه برای صبحانه و عصرانه آماده کنید. این مربا بسیار خوش عطر و بو می باشد و همراه با خامه صبحانه گزینه بسیار خوبی است شما می توانید پوست تازه پسته خود را دور نریزید و با آن یک مربا درجه یک تهیه کنید. دستور تهیه این مربا مانند دیگر مربا بسیار راحت و با رعایت کردن یک سری از نکات مطمئن باشید بهترین مربا پوست پسته را تهیه خواهید کرد شما به دلخواه می توانید از کمی مغز پسته نیز در این مربا استفاده کنید تا ظاهری شیک داشته باشد. امروز در پارسی دی مربای پسته زعفرانی خوشمزه و مجلسی با پوست پسته را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پوست پسته۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
مغر پسته۱/۲ پیمانه
گلاب۱/۲ پیمانه
آبلیمو۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
هل۴ عدد

طرز تهیه مربای پسته سبز زعفرانی مجلسی

مرحله اول: آماده سازی پوست

ابتدا پوست پسته تازه را به مدت ۳ ساعت داخل لگن آب و یخ قرار می دهیم سپس داخل یک قابلمه آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاد وقتی به جوش آمد پوست ها را داخل آب در حال جوش بریزید و پس چند ثانیه آبکش کنید و با آب سرد بشورید این کار را ۳ بار تکرار کنید تا تلخی پوست پسته گرفته شود مرحله آخر داخل آب و یخ مجدد قرار دهید و بگذارید ۵ دقیقه بماند سپس آبکش کنید و ۱ ساعت صبر کنید تا کاملا آب داخل پوست کشیده شود.

مرحله دوم: تهیه شربت

شکر و آب را داخل یک قابلمه با حجم مناسب بریزید و بگذارید روی حرارت و ابتدا حرارت را زیاد کنید وقتی به جوش آمد حرارت را کم کنید سپس زعفران و گلاب و هل را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن پوست پسته

در ادامه وقتی شربت قوام رسید آبلیمو را بریزید و بعد پوست پسته تازه و خشک شده را اضافه کنید و بگذارید با حرارت کم به مدت ۱ الی ۲ ساعت روی شعله ملایم کاملا پخته و پوست نرم شود و شربت به غلظت دلخواه برسد.

مرحله چهارم: تهیه مربای پوست پسته تازه

در ادامه مغز پسته را به مربا اضافه کنید و بگذارید تا نیم ساعت دیگر مغزها نیز نرم شود سپس بعد از پخت کامل مربا از روی حرارت بردارید و به مدت ۲۴ ساعت داخل محیط آشپزخانه قرار دهید تا خنک شود سپس داخل شیشه های تمیز و استریل شده بریزید و در یخچال نگهداری کنید و به همراه صبحانه خود میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مربای پوست پسته مجلسی

  1. شما می توانید از هر نوع پسته کوهی یا نارس برای تهیه این مربا استفاده کند.
  2. می توانید به همراه شکر کمی نبات زعفرانی هم داخل شربت بریزید.
  3. بجای آبلیمو از جوهر لیمو نیز می توانید استفاده کنید افزودن آبلیمو مانع شکرک زدن مربا خواهد شد.
  4. به دلخواه بجای هل از وانیل نیز می توانید استفاده کنید.
  5. زعفران باعث خوش رنگ شدن مربا می شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه