طرز تهیه ترشی بندری تند و فوری با رب گوجه فرنگی به شکل بازاری

طرز تهیه ترشی بندری

از خانواده انواع ترشی های می باشد و همان طور که از نامش پیداست با طعم و مزه تند و بندری است و مخصوص کسانی که طعم و مزه های تند را می پسندد. بیشتر ایرانی ها در فصل پاییز ترشی های مختلفی برای زمستان تهیه می کنند و این ترشی نیز یکی از خوشمزه ترین ترشی های تند می باشد شاید بتوانید به صورت آماده از فروشگاه این ترشی را تهیه کنید ولی مطمئن باشید طعم و مزه ترشی ها در منزل کاملا متفاوت و خوشمزه است. شما به دلخواه می توانید در تهیه ترشی بندری از سبزیجات دلخواه استفاده کنید و با فلفل تند این ترشی را آماده کنید خیلی زود هم آماده می شود و شما می توانید با انواع غذاها این ترشی را میل کنید. امروز در پارسی دی ترشی بندری فوری با رب گوجه فرنگی به شکل بازاری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گل کلم۱ عدد
فلفل قلمی سبز و قرمز۳ عدد
بادمجان۲ عدد
خیار۲ عدد
هویج۲ عدد
سیر۲ بوته
سرکه قرمز۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
تمر هندی۱ بسته
سیاه دانه و تخم گشنیز۱ ق غذا خوری
نعنا خشک۱ ق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی بندری

1مرحله اول: آماده سازی سبزیجات

ابتدا گل کلم را به قطعات کوچک تر خرد کنید و داخل لگن آب ریخته تا کثیفی آن خارج شود سپس آبکش کنید و روی دستمال نخی بریزید تا خشک شود. خیار و بادمجان و هویج پوست کنده را مکعبی ریز خرد کنید و کنار بگذارید. فلفل ها را نیز خرد کنید. سیرها را پوست بگیرید و خرد کنید.

2مرحله دوم: مخلوط کردن سرکه و تمرهندی

سرکه قرمز را با تمرهندی مخلوط کنید و هم بزنید سپس از روی صافی رد کنید تا هسته های تمرهندی خارج شود و آب بدست آماده که مخلوط سرکه و تمرهندی است را روی حرارت بگذارید.

3مرحله سوم: جوشاندن مواد ترشی

ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد وقتی به جوش آمد تمام سبزیجات خرد شده را به همراه فلفل و سیر و نمک و نعنا خشک و رب گوجه فرنگی و سیاه دانه و تخم گشنیز اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا سبزیجات نیم پز شوند.

4مرحله چهارم: تهیه ترشی بندری فوری

قابلمه را کنار گذاشته و صبر کنید تا از داغی بیفتد سپس داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید در این روش چون سبزیجات با سرکه پخته شد فردای آن روز ترشی آماده شده و نیاز به زمان زیادی برای رسیدن ندارد پس ترشی بندری فوری ما آماده شد آن را به همراه غذاهای خود میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی بندری فوری و تند

  1. اگر دوست دارید ترشی تندتری داشته باشید از چند عدد موسیر که از قبل داخل آب گرم قرار دادید نیز استفاده کنید.
  2. نیازی به گرفتن پوست بادمجان نیست.
  3. افزودن نعنا خشک برای گرفتن سردی ترشی می باشد پس حذف نکنید.
  4. حتما ترشی بندری را در یخچال نگهداری کنید.
  5. می توانید از سرکه سفید یا سرکه سیب خانگی برای تهیه این ترشی استفاده کنید.
  6. به دلخواه از ساقه کرفس یا سیب زمینی ترشی نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
33
دیدگاه