طرز تهیه پودینگ خرما و گردو خوشمزه، مقوی و آسان با خامه

طرز تهیه پودینگ خرما

 

یکی از انواع پودینگ ها و دسرها می باشد ولی با این تفاوت که نسبت به بقیه پودینگ به واسطه داشتن خرما بسیار مقوی است و می توانید گزینه مناسبی خوبی برای مهمانی و ماه مبارک رمضان می باشد. پودینگ ها از دسرهای بسیاری قدیمی باشد که با انواع طعم ها و مزه ها تهیه می شود. اما این پودینگ برای وزن دهی کودکان و رشد آنها بسیار مناسب است. این پودینگ بیشتر به صورت تک نفره و داخل لیوان های جداگانه سرو می شود البته می توانید داخل کاسه های کوچک ریخته و تزئین کنید. امروز در پارسی دی پودینگ خرما و گردو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر۲.۵ پیمانه
خرما۱۵ عدد
آرد سفید۳ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
گردو پودر شده۲ قاشق غذا خوری
گلاب۲ قاشق غذا خوری
کره۲۵ گرم
خامه۹۰ گرم
وانیل۵ گرم

طرز تهیه دسر پودینگ خرما و گردو

مرحله اول:  آماده سازی خرما

ابتدا باید پوست خرما را جدا کنید برای این کار پوست خرما راحت جدا شود یک قابلمه کوچک آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس خرما را به مدت ۴ دقیقه داخل آب جوش قرار دهید سپس آبکش کنید و با یک فشار ساده پوست خرما جدا می شود سپس هسته خرما را نیز خارج کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

خرما را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و به آن۱/۲ پیمانه شیر و دارچین و گردو و گلاب را اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به خوبی میکس شود (مزه را تست کنید و اگر دوست دارید شیرین تر باشد کمی عسل اضافه کنید)

مرحله سوم: مخلوط کردن شیر و نشاسته

در ادامه آرد و نشاسته ذرات را داخل یک کاسه ریخته و مخلوط کنید سپس ۲ پیمانه شیر باقی مانده را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و با همزن دستی مدام هم بزنید تا غلیظ شود.

مرحله چهارم: افزودن خرما

وقتی شروع به غلیظ شدن کرد حرارت خیلی کم کنید و میکس خرما را به آن اضافه کنید سپس خامه و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود وقتی دو تا جوش خورد نوبت افزودن کره می باشد.

مرحله پنجم: تهیه پودینگ خرما

وقتی کره را اضافه کردید هم بزنید و بعد از گذشت چند دقیقه از روی حرارت بردارید و داخل لیوان های سرو ریخته و به دلخواه تزئین کنید شما می توانید این پودینگ را هم به صورت سرد و گرم سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر خرما و گردو

  1. افزودن خامه اختیاری می باشد ولی بافت نرمی به پودینگ می دهد.
  2. اگر پودینگ را دوست دارید به صورت سرد میل کنید بهتر است چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش ببندد سپس با خامه قنادی تزئین کنید.
  3. به دلخواه برای شیرینی بیشتر می توانید از عسل یا شکر قهوه ای استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پودینگ خرما و گردو خوشمزه، مقوی و آسان با خامه
5 (100%) 2 votes