طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی خوشمزه و گیاهی با سیب زمینی

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی و سیب زمینی

 

از دسته کوکوها می باشد که طرز تهیه بسیار راحتی دارد و مانند دیگر غذاها شما می توانید این کوکو را با مواد دیگری مانند هویج یا مرغ تهیه کنید و یا می توانید نخود فرنگی را به صورت پوره استفاده کنید و یا همان طور به صورت درسته تهیه کنید. برای تهیه این کوکوی خوشمزه و مقوی باید نخود فرنگی تهیه کنید شما می توانید از کنسروهای آماده استفاده کنید و یا نخود فرنگی را خود در منزل تهیه و بخارپز کنید. کوکوی نخود فرنگی علاوه بر طعم و مزه خوب آن از خواص خوب نخود فرنگی نیز بهرمند است مانند سیری طولانی مدت و منبع پروتئین، کنترل قند خون و دارای فیبر که به گوارش غذا کمک می کند. شما می توانید کوکوی نخود فرنگی را به عنوان وعده اصلی به همراه نان و یا برنج سرو کنید. امروز در پارسی دی کوکوی نخود فرنگی با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

نخود فرنگی۱.۵ پیمانه
سیب زمینی۳ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
سیر۳ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی رژیمی

مرحله اول: آماده سازی نخود فرنگی

اگر شما از نخود فرنگی تازه استفاده می کنید بعد از شستن داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و کمی نمک ریخته و اجازه دهید تا نخودها به جوش بیایند و نرم شوند و یا می توانید بخارپز کنید و یا از کنسروهای نخود فرنگی استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی و پیاز

سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و آب آنها را بگیرید تا باعث وا رفتگی کوکو نشود سپس سیر را پوست بگیرید و پوره کنید و به پیاز و سیب زمینی اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو نخود فرنگی

پس اینکه نخود فرنگی پخته و خنک شد شما می توانید به دلخواه آنها را پوره کنید و یا به صورت درسته استفاده کنید سپس نخود فرنگی را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید سپس تخم مرغ ها را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا مسنجم شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکوی نخودفرنگی و سیب زمینی

داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل تابه ریخته و با پشت قاشق خوب مواد را صاف کنید و اجازه دهید با حرارت کم پخته و طلایی شود سپس طرف دیگر کوکو را نیز سرخ کنید و به همراه نان و دورچین دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکوی نخود فرنگی و سیب زمینی

  1. اگر احساس کردید مواد خیلی شل می باشد می توانید کمی آرد نخودچی اضافه کنید.
  2. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید از پودر سیر استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید کمی شوید تازه داخل مواد کوکو بریزید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه