طرز تهیه سیرابیج گیلانی ساده و خوشمزه با مرغ به روش محلی

طرز تهیه سیرابیج

 

یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه گیلانی می باشد. سیرابیج با مرغ و ماهی و یا اشپل تهیه می شود و در کنار پلو و یا به تنهایی همراه با نان سرو می شود در واقع این غذا از برگ سیر با تخم مرغ تهیه می شود و برای کسانی که طعم و مزه سیر را دوست دارند بسیار لذیذ است. در گیلان در فصل سیر تازه این غذا همراه با ماست و کته طرفدار زیادی دارد. گیلان از نظر تنوع غذایی دارای ۱۷۰ غذای رسمی است که به ثبت رسیده زیرا بدلیل وجود آب و هوای مساعد در گیلان خاک آن آماده پرورش هر نوع گیاه و میوه و حبوبات می باشد. این غذا به آسانی تهیه می شود و شما می توانید سیرابیج گیلانی را به راحتی در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیرابیج با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برگ سیر۳۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
آب نارنج۲ ق غذا خوری
سینه مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
برنج۲ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه سیرابیج گیلانی با مرغ

مرحله اول: تهیه مرغ

مرغ را با ۱ عدد پیاز و ادویه و برگ بو داخل قابلمه ریخته و روی مرغ کمی آب بریزید و اجازه دهید تا مرغ پخته شود در انتها پخت کمی زعفران روی مرغ ها ریخته و آن ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی برگ سیر

برگ سیر را با چاقو آشپزخانه و یا چاقو تیز به صورت یکدست خرد کنید تا ظاهر غذا نیز حفظ شود سپس داخل یک لگن آب ریخته و خوب بشورید سپس آبکش کنید و اجازه دهید تا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله سوم: تفت دادن برگ سیر

برگ سیر را ابتدا بدون روغن داخل تابه مورد نظر تفت دهید و بعد از آن کمی روغن ریخته و اجازه دهید برگ سیر کمی پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم : تهیه سیرابیج گیلانی

کمی زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را به همراه آب نارنج اضافه کنید و روی شعله ملایم قرار می دهیم تا آب اضافی آن تبخیر شود در ادامه تخم مرغ ها را داخل تابه شکسته و ابتدا کمی سفیده ها را هم بزنید تا خودش را بگیرد سپس زرده ها را باز کنید و مواد را هم بزنید و برای چند دقیقه درب تابه را گذاشته تا تخم مرغ پخته شود به همین راحتی سیرابیج ما آماده شد.

مرحله پنجم: سیرابیج با مرغ

برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید و بگذارید تا بجوشد سپس کمی روغن افزوده و به صورت کته دم بگذارید و برنج را داخل دیس کشیده و به همراه مرغ و سیرابیج در کنار ماست و زیتون سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تهیه سیرابیج

  1. سیرابیج را می توانید با کال کباب یا ماهی و اشپل نیز تهیه کنید.
  2. می توانید به دلخواه این غذا به تنهایی با نان یا پلو سرو کنید.
  3. آب نارنج را می توانید حذف کنید.
  4. بستگی به میل و ذائقه خود می توانید برگ های سیر را زیاد سرخ کنید و یا در تابه را برای چند دقیقه بگذارید تا نرم شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه