طرز تهیه آبلیمو خانگی با لیمو تازه بدون تلخی به صورت دستی + ماندگاری بالا

دستور تهیه آبلیمو

طرز تهیه آبلیمو

 

آبلیمو خانگی یکی از چاشنی بسیار خوشمزه است که می توانید در خانه به راحتی بدون دستگاه آن را تهیه کنید. آبلیمو گیری در خانه نیازمند چند ترفند است که تلخ نشود. شما می توانید بدون مواد نگهدارنده در خانه تهیه کنید. تهیه آبلیمو در منزل یکی از روش های سالم و مطمئن برای حفظ و نگهداری لیموترش است که کاملا طبیعی است. بهتر است بدانید آبلیمو های صنعتی دارای جوهر لیمو یا اسیدسیتریک و رنگ های خوراکی است و این مواد برای سلامتی بدن مضر است. درست کردن آبلیمو در منزل یکی از راه بسیار خوب برای بهرمند شدن از لیموترش است. آب لیموترش یکی از معروف ترین چاشنی ها می باشد که در بیشتر غذا ها استفاده می شود. شما می توانید از لیموترش سنگی یا جهرمی برای تهیه آبلیموترش استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آبلیمو خانگی با لیمو تازه همراه ما باشید همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آبلیمو خانگی

  • لیموترش ۲ کیلوگرم
  • هویج ۱ عدد

طرز تهیه آبلیمو خانگی به صورت دستی بدون تلخی

مرحله اول: آماده سازی لیمو

لیموترش را بشورید و خشک کنید و ۱ الی ۲ روز لیموترش ها را داخل دمای اتاق یا یک جای سیاه پهن کنید تا پوسته لیمو ها کمی خشک شود و موقع گرفتن تلخی نشود. هویج را پوست بگیرید و کنار بگذاری و داخل شیشه آبلیمو قرار دهید.

مرحله دوم: گرفتن آبلیموترش

لیموترش ها را از وسط به دو نیم کنید و به کمک آب گیری دستی آب لیموترش را بگیرید و حتما هسته لیموترش را از آب جدا کنید. همه لیموترش را آبگیری کنید. می توانید از آب پرتقال گیر برقی آب لیموترش را بگیرید. آب لیموترش تهیه شده را به کمک از صافی رد کنید.

مرحله سوم: تهیه آبلیموترش

حالا آب لیموترش را داخل شیشه بریزید و درب آن را محکم کنید و در یخچال نگهداری کنید و بعد از چند وقت هویج را از داخل بطری خارج کنید. برای این که آبلیمو تازه تری داشته باشید می توانید داخل بطری کوچک ریخته و سر آن را خالی قرار دهید و داخل فریزر نگهداری کنید.

نکات کلیدی در تهیه آبلیموتزش خانگی خیلی ساده و راحت در خانه

  1. می توانید آب لیموترش را داخل جایخی بریزید و برای هر بار مصرف یک عدد از فریزر خارج کنید به این روش اصلا آبلیمو تغییر رنگ نمی دهد.
  2. خشک کردن لیموترش مانع تلخی می شود.
  3. به ازای هر ۴ لیتر باید ۱ هویج اضافه کنید و بهتر است روی ظرف را با یک نایلون یا پارچه بپوشانید.
  4. اگر هسته لیموترش وارد آبلیموترش شود باعث تلخی می شود، پس بهتر است صاف کنید.
  5. اگر بعد از انداختن هویج باز تلخی داشت باید هویج دوباره اضافه کنید و یک روز دیگر بگذارید تا بماند.پ
  6. ظرفی که برای نگهداری آبلیمو استفاده می کنید بهتر است رنگ تیره داشته باشد تا نور کمتری به آن برسد.
  7. از طروف شیشه ای برای نگهداری آبلیموترش استفاده کنید.
  8. اگر ظرف شما تیره نیست می توانید یک پارچه دور شیشه بکشید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه