طرز تهیه حلوای گل محمدی یا گل سرخ سنتی و بوتیکی خوشمزه

طرز تهیه حلوای گل محمدی

 

بی شک یکی از خوش عطرترین حلواها می باشد که هم به صورت سنتی و هم در مدل بوتیکی تهیه می شود. اما حلوا بوتیکی چیست در واقع یک نوع شیرینی های مدرن که برای پخت احتیاجی به فر ندارند ولی چون آرد آنها روی حرارت تفت داده می شود به آن ها حلوا می گویند پس این نوع حلوا نه فقط برای مراسمات بلکه برای پذیرایی نیز بسیار مناسب است و در کنار چای یک گزینه بسیار مناسب است. اما از خواص گل محمدی می توان به حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها مفید برای بدن از جمله ویتامین C اشاره کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا گل محمدی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۷۵ گرم (۱/۲ لیوان)
کره۵۰ گرم
پودرقند۵۰ گرم (۱/۳ لیوان)
روغن مایع۴ ق غذا خوری
گلاب۱/۴ لیوان
پودر گل محمدی۳ ق غذا خوری
پودر بادام یا گردو۳ ق غذا خوری
پودر هل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه حلوای گل محمدی

مرحله اول : تفت دادن آرد

ابتدا آرد را که بهتر است از آرد سفید استفاده کنید تا رنگ آن زیباتر شود را ۱ بار الک کنید و داخل تابه ریخته و بمدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم خوب تفت دهید در این حلوا اصلا نباید آرد تغییر رنگ دهد و فقط باید بوی خامی آرد از بین برود پس گاز باشید و مدام هم بزنید.

مرحله دوم : افزودن کره و روغن

کره و روغن مایع را به آرد اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم تا کره ذوب و به خورد حلوا برود می توانید برای بجای کره از روغن جامد نیز استفاده کنید ولی طعم کره در حلوا بسیار بهتر است.

مرحله سوم : افزودن گلاب و پودر گل محمدی

وقتی روغن ها به خورد آرد رفت آن را از روی حرارت بردارید و پودر بادام و گلاب و پودر قند و گل محمدی و هل را به ترتیب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود مهم ترین نکته در این مرحله افزودن گلاب است نباید یکباره گلاب را اضافه کنید بلکه کم کم بریزید تا حلوا شل نشود.

مرحله چهارم : تهیه حلوای گل محمدی

برای تهیه حلوا شما می توانید از دو روش استفاده کنید یکی ساده و یکی با قالب. به روش اول حلوا را داخل ظرف ریخته و یا با ماسوره تزئین کنید و روش دوم که به آن بوتیکی می گویند از قالب سلیکیونی استفاده کنید بدین صورت که حلوا را داخل قالب ها ریخته سپس بمدت ۲۰ دقیقه داخل فریرز گذاشته و از قالب خارج کنید و به دلخواه با پودر گل محمدی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوای گل محمدی

  1. بهتر است از پودر بادام برای رنگ و طعم بهتر استفاده شود.
  2. قالب سیلیکونی نیازی به چرب کردن ندارد زیرا خود حلوا روغن دارد.
  3. از آرد های دیگر هم برای تهیه حلوای گل محمدی می توانید استفاده کنید ولی رنگ حلوا کمی تیره تر می شود.
  4. اگر در مرحله سوم احساس کردید حلوا خیلی سفت شده می توانید مقدار کمی گلاب یا روغن اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه