طرز تهیه توفو خانگی ساده و خوشمزه با شیر سویا در منزل

طرز تهیه توفو

 

محصولی بدست آمده از شیر سویا می باشد که دارای فواید و مصارف فراوانی است. توفو برای اولین بار در حدود ۳ هزار سال پیش توسط آشپزی چینی تهیه شد و طعم و خواص آن مورد توجه همه جهان شد. بهترین نوع توفو برای استفاده توفویی است که از سویای ارگانیک تهیه شده باشد. توفو دارای خواص زیادی از جمله پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، منگنز، فسفر و … می باشد. توفو را به مدل های مختلف در کنار سالاد، سوخاری، املت، خوراک سبزیجات با توفو، حتی سوسیس و همبرگر توفو سرو می کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه توفو و تهیه کردن شیر سویا را با نکته و فوت و فن های آن به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید. 

مواد لازم 

لوبیای سویا۲ پیمانه
آبلیمو۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه توفو

مرحله اول آماده سازی شیر سویا :

سویا را به مدت ۱۲ ساعت در ۸ پیمانه آب خیس کنید در این زمان پوسته لوبیا جدا می شود بعد از گذشت این زمان لوبیا را به همراه ۶ پیمانه آب داخل مخلوط کن ریخته تا کاملا له شده و اثری از دانه های سویا باقی نماند حالا از الک حریر عبور داده تا شیری زلال بدست آید.

مرحله دوم آماده سازی توفو :

شیر سویا را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار داده و اجازه دهید با شعله کم بجوشد و رویه ببندد. سپس رویه آن را جدا کرده و از صافی عبور می دهیم .حالا زمان اضافه کردن آبلیمو برای دلمه شدن شیر سویاست. آبلیمو را به یک استکان آب افزوده و در سه مرحله به شیر سویا اضافه کرده و مخلوط می کنیم و در مرحله آخر درب ظرف را برای ۱۰ دقیقه گذاشته و بعد از گذشت این زمان شیر کاملا دلمه شده است.

حالا داخل سبدی تنظیف گذاشته و این مواد را داخل آن ریخته و شیئی سنگین رو مواد می گذاریم تا آب اضافه آن جدا شود. بعد از گذشت ۱ ساعت توفو آماده است.

فوت و فن های دستور تهیه توفو

۱.در صورتی که نمک اپسوم در دسترس دارید به میزان ۲ قاشق غذا خوری جایگزین آبلیمو کنید.

۲.توفو را در ظرف درب دار داخل یخچال نگهداری کنید.

۳. می توانید در یخچال به مدت ۳ روز نگهداری کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه

  • Negar ۲ سال پیش

    سلام
    میشه به جای لوبیای سویا از سویا ماکارونی استفاده کرد؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نه دوست عزیز

      پاسخ