طرز تهیه گوشفیل خانگی آسان و ساده با ماست مناسب ماه رمضان

طرز تهیه گوشفیل با ماست

 

در ماه مبارک رمضان انواع دسر ها و شیرینی جات مختلف تهیه می شود که شما می توانید برای افطار آن ها را تهیه کنید و از طعم بی نظیر این گوشفیل لذت ببرید زیرا بدون خمیرمایه تهیه می شود و شما می توانید در کمترین زمان ممکن این گوشفیل را آماده کنید. گوشفیل با ماست یکی از روش های دیگر تهیه این شیرینی می باشد که باید از ماست پرچرب استفاده کنید و اگر ماست ترش باشد اصلا مناسب تهیه گوشفیل نیست و بهتر است از قسمت های سفت ماست برای تهیه این خمیر استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گوشفیل با ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
ماست پر چرب۱/۳ لیوان
شربت بار یا عسل۲ ق غذا خوری
روغن جامد یا کره ذوب شده۲ ق غذا خوری
آرد قنادی۲ لیوان سر خالی

طرز تهیه گوشفیل با ماست

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید ماست را داخل کاسه ریخته و با بیکینگ پودر مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه کنار قرار دهید تا پف کند. تخم مرغ هم دمای محیط و وانیل و عسل یا شربت بار را به همراه کره ذوب شده داخل یک کاسه بریزید و مواد را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام  هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه ماست پف کرده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد باید آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا جایی که امکان دارد مواد را با قاشق هم بزنید و از جایی که خمیر سنگین شد قاشق را کنار قرار دهید و با دست خمیر را جمع کنید و با ورز دادن چسبندگی خمیر را بگیرید، خمیر باید نرم و لطیف شود و بعد خمیر را داخل کاسه قرار دهید و برای ۲ ساعت در دمای محیط زمان دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: باز کردن

حالا باید خمیر را روی سطح آردپاشی شده به قطر دو میلی باز کنید و به هر مدلی که دوست دارید با کمک کاتر خمیر را برش بزنید، می توانید به صورت مربعی یا مستطیلی برش بزنید، در این مرحله باید سرعت العمل خود را بالا ببرید تا خمیر خشک نشود.

مرحله چهارم: سرخ کردن

داخل شیرجوش روغن ریخته و زمان دهید تا داغ شود و بعد هر برش را داخل روغن قرار دهید و سرخ کنید تا طلایی کنید و داخل شربت بار قرار دهید و بعد از ۱ دقیقه از شهد خارج کنید و داخل توری قرار دهید تا شهد اضافی خارج شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گوشفیل با ماست

  1. اگر خمیر در دمای محیط بماند در حین سرخ شدن ترک می خورد یا خوب پف نمی کند.
  2. آرد زیادی به گوشفیل نزنید وگرنه پف نمی کند، در حدی که چسبندگی خمیر کم شود.
  3. خمیر را برای ۳ دقیقه ورز دهید و نیازی نیست خیلی با دست باز و بسته کنید.
  4. روغن با حرارت کم داغ شود تا گوشفیل ها ترک نخورد.
  5. اگر پر شهد دوست دارید ۳ دقیقه داخل شهد بماند.
  6. ضخامت خمیر بیشتر از ۲ میل نشود، گوشفیل داغ داخل شهد سرد باید باشد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه گوشفیل خانگی آسان و ساده با ماست مناسب ماه رمضان
5 (100%) 2 votes