طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی بدون فر خوش طعم با پف زیاد

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی

 

کیک ها انواع و اقسام بسیار گوناگونی دارند و شما می توانید این کیک خوشمزه و هم پسند را این بار با طعم زعفرانی تهیه کنید. کیک کشمشی زعفرانی بسیار خوش عطر است و شما می توانید با فر و بدون این کیک را تهیه کنید. شما می توانید فر دست ساز تهیه کنید و یا می توانید مواد را داخل قابلمه یا تابه دو طرفه می توانید کیک را تهیه کنید. بافت این کیک فوق العاده نرم و پنبه ای می باشد و شما با افزودن کمی زعفران طعم و عطر و رنگ فوق العاده ی به این کیک بدهید، بهتر است برای تهیه کیک ها از بیکینگ پودر تازه استفاده کنید و حتما در یخچال نگهداری کنید. امروز پارسی دی طزر تهیه کیک کشمشی زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۵ عدد
شکر۱.۵ لیوان
وانیلنوک ق چای خوری
روغن۱/۲ لیوان
زعفران غلیظ دم کرده۲  ق غذا خوری
گلاب۲ ق غذا خوری
ماست شیرین۱ لیوان
کشمش۱ لیوان سرخالی
آرد۳ لیوان
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود، سپس مواد را به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید و یا می توانید از پیمانه شیرینی پزی استفاده کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و بعد شکر و وانیل را اضافه کنید و با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود، سپس در ادامه ماست و روغن مایع را اضافه کنید و در حد ۱ دقیقه بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه گلاب و زعفران دم کرده را نیز اضافه کمی در حد مخلوط شدن هم بزنید، آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید، کشمش را داخل یک کاسه ریخته و با ۱ ق از مخلوط آرد مخلوط کنید و هم بزنید و بعد مخلوط آرد و کشمش را طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک کشمشی زعفرانی

در ادامه باید قالب مورد نظر را با کره چرب کنید و آرد پاشی کنید و از مایه کیک داخل آن بریزید و سه بار به سطح کوبیده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود، برای پخت بدون فر نیز باید داخل قابلمه یک سه پایه یا الک قرار دهید و قالب کیک را روی پایه قرار داده و درب قابلمه را با دمکنی بسته و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود و یا می توانید بدون قالب داخل قابلمه یا تابه بریزید و زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک عصرانه کشمشی زعفرانی

  1. حتما کشمش ها را با آرد مخلوط کنید زیرا این کار باعث می شود کشمش ها ته نشین نشوند.
  2. ماست باید شیرین باشد.
  3. زعفران را باید به صورت غلیظ دم کنید تا خوشرنگ شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه